Fuel injecting device for internal combustion engine i.e. diesel internal combustion engine, has positioning section at upper surface in deepened or projected shape for precise positioning of retainer at upper surface by mesh with retainer
The device has a body (10) with an upper surface (11a), and a positioning section (12) that is designed at the upper surface in a deepened or projected shape for precise positioning of a retainer at the upper surface by mesh with the retainer. The positioning section has a spherical or conical surfa...
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Format: | Patent |
Sprache: | eng ; ger |
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Zusammenfassung: | The device has a body (10) with an upper surface (11a), and a positioning section (12) that is designed at the upper surface in a deepened or projected shape for precise positioning of a retainer at the upper surface by mesh with the retainer. The positioning section has a spherical or conical surface, and has a shape, which produces a close interference with an interference section formed at the retainer. The upper surface of the body is formed at a flange (11), which extends from the body.
Eine Kraftstoffeinspritzvorrichtung (1) zum Zuführen von Kraftstoff zu einer Brennkraftmaschine in einer gesteuerten Art ist mit einer Halterung (3) an die Brennkraftmaschine montiert. Die Kraftstoffeinspritzvorrichtung hat einen Körper (10) mit einer oberen Fläche (11a), an welcher Positionierungsabschnitte (12) in einer vertieften oder vorragenden Form ausgebildet sind. Die Halterung (3) hat ein Paar von Armen (35), von denen jeder einen Eingriffsabschnitt (36) in einer vorragenden oder vertieften Form hat. Die Halterung (3) ist relativ zu der Kraftstoffeinspritzvorrichtung (11) durch Bilden eines festen Eingriffs zwischen dem Positionierungsabschnitt (12) und dem Eingriffsabschnitt (36) korrekt positioniert. Die Befestigungskraft (F3), die auf die Kraftstoffeinspritzvorrichtung ausgeübt wird, ist in einer Längsmittellinie (GL) der Kraftstoffeinspritzvorrichtung (1) ausgerichtet. Auf diese Art wird eine Biegekraft, die von der Halterung auf die Kraftstoffeinspritzvorrichtung ausgeübt wird, verhindert, und eine Abweichung einer eingespritzten Kraftstoffmenge wird minimiert. |
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