Trailer truck with automatic fifth wheel e.g. for drawing vehicle with trailer, has mechanical connection of motor vehicle and trailer arranged with motor vehicle on semi-arranged plate and so interrelated, at a semi arranged clutch pin
The tractor has a tractor vehicle (2), a trailer (3) and a fifth wheel (4). A mechanical connection of a motor vehicle (2) and trailer (3) is arranged with a motor vehicle on a semi-arranged plate (5) and so interrelated, at a semi arranged clutch pin (6). Access lines (9) having a manual connection...
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Hauptverfasser: | , , |
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Format: | Patent |
Sprache: | eng ; ger |
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Zusammenfassung: | The tractor has a tractor vehicle (2), a trailer (3) and a fifth wheel (4). A mechanical connection of a motor vehicle (2) and trailer (3) is arranged with a motor vehicle on a semi-arranged plate (5) and so interrelated, at a semi arranged clutch pin (6). Access lines (9) having a manual connection interfaces (13) with the automatic connection interfaces (12) are separated so that the connecting cables (9) on the automatic connection interfaces (12) are separated from manual connection interfaces (13) with manual supply interfaces (14) consisting of supply lines (7). An independent claim is included for a tractor trailer.
Die vorliegende Erfindung betrifft einen Sattelzug (1) mit einem Zugfahrzeug (2), einem Auflieger (3) und einer Sattelkupplung (4), die zum mechanischen Verbinden von Zugfahrzeug (2) und Auflieger (3) eine am Zugfahrzeug (2) angeordnete Sattelplatte (5) und einen damit zusammenwirkenden, am Auflieger (3) angeordneten Kupplungszapfen (6) aufweist, wobei der Auflieger (3) Versorgungsleitungen (7) für Systeme des Aufliegers (3) und das Zugfahrzeug (2) dazu korrespondierende Anschlussleitungen (7) aufweist. Der Auflieger (3) weist Automatik-Versorgungsschnittstellen (11) und das Zugfahrzeug (2) weist damit automatisch koppelbare Automatik-Anschlussschnittstellen (12) auf. Um die Flexibilität des Sattelzugs (1) zu verbessern, sind die Anschlussleitungen (9) über Manual-Anschlussschnittstellen (13) mit den Automatik-Anschlussschnittstellen (12) trennbar verbunden, die manuell mit Manual-Versorgungsschnittstellen (14) von Versorgungsleitungen (7) eines Aufliegers (3, 3') verbindbar sind. |
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