Motor actuated locking device for locking mechanism of motor vehicle steering column adjusted vertically and slantly, has clamping element arranged on clamping bolt placed perpendicularly to steering column
The motor actuated locking device has a clamping element (2) arranged on a clamping bolt (1) placed perpendicularly to the steering column. The locking device has a stationary drive spindle (7) rotated by a motorized drive element (5), on which a clamping nut (8) slide in translational manner is arr...
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Format: | Patent |
Sprache: | eng ; ger |
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Zusammenfassung: | The motor actuated locking device has a clamping element (2) arranged on a clamping bolt (1) placed perpendicularly to the steering column. The locking device has a stationary drive spindle (7) rotated by a motorized drive element (5), on which a clamping nut (8) slide in translational manner is arranged. The adjustment of the clamping nut on the spindle axis produces an attachment of the clamping element to the counter bearing element (13) or releasing the clamping element form the counter bearing element depending on rotating direction of the drive spindle.
Die Erfindung betrifft eine motorisch betätigte Verriegelungsvorrichtung für den Feststellmechanismus einer in Höhe und/oder Neigung verstellbaren Kraftfahrzeuglenksäule, bei der der Feststellmechanismus mindestens ein, auf einem rechtwinklig zur Lenksäule befindlichen Klemmbolzen (1) angeordnetes und auf diesem in axialer Richtung des Klemmbolzens (1) verschiebliches Spannelement (2) aufweist, welches mittels reibschlüssiger Anlage mit einem korrespondierenden Widerlagerelement (13) die Festlegung der Lenksäule an einer KFZ-karosserieseitigen Halterung bewirkt, wobei die Verriegelungsvorrichtung erfindungsgemäß eine durch ein motorisches Antriebselement (5) drehbare, ortsfeste Antriebsspindel (7) aufweist, auf der eine translatorisch in Richtung der Spindelachse verschiebbare Spannmutter (8) angeordnet ist, die über mindestens eine radial am Außenumfang der Spannmutter (8) befindliche Klemmplatte (11, 12) mit dem Spannelement (2) verbunden ist, wobei die Verschiebung der Spannmutter (8) auf der Spindelachse je nach Drehrichtung der Antriebsspindel eine Anlage des Spannelementes (2) an dem Widerlagerelement (13) oder ein Lösen des Spannelementes (2) vom Widerlagerelement (13) bewirkt. |
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