Sensor device for use with motor vehicle i.e. lorry, has coupling unit with conductor having core and cladding made of different materials, where one material has less thermal conductivity, and sensor partially surrounded by extrusion mass
The device has a sensor (100) and a coupling unit for electrical and mechanical coupling of the sensor, where the unit has an electrical single conductor with a core formed of a material i.e. steel, and a cladding from another material e.g. copper or copper alloy. The former material has less therma...
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Format: | Patent |
Sprache: | eng ; ger |
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Zusammenfassung: | The device has a sensor (100) and a coupling unit for electrical and mechanical coupling of the sensor, where the unit has an electrical single conductor with a core formed of a material i.e. steel, and a cladding from another material e.g. copper or copper alloy. The former material has less thermal conductivity and is mechanically loadable than the latter material. The sensor is formed for use as a sensor in an antilock braking system for sensing rotating speed of wheels. The sensor is partially surrounded by an extrusion mass (12).
Die Erfindung betrifft eine Vorrichtung, welche einen Sensor oder Aktuator umfasst, und Koppelmittel zum elektrischen und mechanischen Ankoppeln des Sensors oder Aktuators, wobei die Koppelmittel einen elektrischen Einzelleiter (30) mit einem Kern (31) aus einem ersten Material und einem Mantel (32) aus einem zweiten Material umfassen und das erste Material eine geringere thermische Leitfähigkeit besitzt als das zweite Material. |
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