Motor vehicle window winder mechanism, with a pane carrier, has a cable and the like from sprung grip points at the carrier around upper and lower deflections

The window winder mechanism (100), to raise and lower a motor vehicle window pane, has a carrier attached to the pane with upper (114) and lower (116) deflection rollers and a linear chain, cable, belt or toothed belt (104). The carrier has a force grip point (106) at one end of the linear element a...

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1. Verfasser: ZEMMRICH, RENE
Format: Patent
Sprache:eng ; ger
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creator ZEMMRICH, RENE
description The window winder mechanism (100), to raise and lower a motor vehicle window pane, has a carrier attached to the pane with upper (114) and lower (116) deflection rollers and a linear chain, cable, belt or toothed belt (104). The carrier has a force grip point (106) at one end of the linear element and a second grip point (108) at the other end with springs (120,122) at each point. The linear cable passes from one grip point over the upper deflection to the carrier, and also from the second grip point around the lower deflection and back to the carrier. Die Erfindung betrifft eine Fensterheberanordnung zum Heben und Senken einer Fensterscheibe eines Kraftfahrzeugs mit einem Mitnehmer für die Fensterscheibe, oberen und unteren Umlenkmitteln und einem linearen Element. Der Mitnehmer hat einen ersten Kraftangriffspunkt für ein erstes Ende des linearen Elements und einen zweiten Kraftangriffspunkt für ein zweites Ende des linienförmigen Elements. Das linienförmige Element verläuft vom ersten Kraftangriffspunkt ausgehend über die oberen Umlenkmittel zurück zum Mitnehmer, wobei das linienförmige Element von den oberen Umlenkmitteln kommend über den Mitnehmer und über die unteren Umlenkmittel zum zweiten Kraftangriffspunkt verläuft. Die Erfindung betrifft ferner einen Mitnehmer für eine Fensterheberanordnung, ein Türmodul, eine Kraftfahrzeugtür sowie ein Verfahren zur Montage einer Fensterheberanordnung.
format Patent
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The carrier has a force grip point (106) at one end of the linear element and a second grip point (108) at the other end with springs (120,122) at each point. The linear cable passes from one grip point over the upper deflection to the carrier, and also from the second grip point around the lower deflection and back to the carrier. Die Erfindung betrifft eine Fensterheberanordnung zum Heben und Senken einer Fensterscheibe eines Kraftfahrzeugs mit einem Mitnehmer für die Fensterscheibe, oberen und unteren Umlenkmitteln und einem linearen Element. Der Mitnehmer hat einen ersten Kraftangriffspunkt für ein erstes Ende des linearen Elements und einen zweiten Kraftangriffspunkt für ein zweites Ende des linienförmigen Elements. Das linienförmige Element verläuft vom ersten Kraftangriffspunkt ausgehend über die oberen Umlenkmittel zurück zum Mitnehmer, wobei das linienförmige Element von den oberen Umlenkmitteln kommend über den Mitnehmer und über die unteren Umlenkmittel zum zweiten Kraftangriffspunkt verläuft. Die Erfindung betrifft ferner einen Mitnehmer für eine Fensterheberanordnung, ein Türmodul, eine Kraftfahrzeugtür sowie ein Verfahren zur Montage einer Fensterheberanordnung.</description><language>eng ; ger</language><subject>CHECKS FOR WINGS ; DEVICES FOR MOVING WINGS INTO OPEN OR CLOSED POSITION ; FIXED CONSTRUCTIONS ; HAND TOOLS ; INDEXING SCHEME RELATING TO HINGES OR OTHER SUSPENSION DEVICESFOR DOORS, WINDOWS OR WINGS AND DEVICES FOR MOVING WINGS INTOOPEN OR CLOSED POSITION, CHECKS FOR WINGS AND WING FITTINGS NOTOTHERWISE PROVIDED FOR, CONCERNED WITH THE FUNCTIONING OF THEWING ; KEYS ; LOCKS ; MANIPULATORS ; PERFORMING OPERATIONS ; PORTABLE POWER-DRIVEN TOOLS ; SAFES ; TOOLS OR BENCH DEVICES NOT OTHERWISE PROVIDED FOR, FORFASTENING, CONNECTING, DISENGAGING OR HOLDING ; TRANSPORTING ; WINDOW OR DOOR FITTINGS ; WING FITTINGS NOT OTHERWISE PROVIDED FOR, CONCERNED WITH THEFUNCTIONING OF THE WING</subject><creationdate>2008</creationdate><oa>free_for_read</oa><woscitedreferencessubscribed>false</woscitedreferencessubscribed></display><links><openurl>$$Topenurl_article</openurl><openurlfulltext>$$Topenurlfull_article</openurlfulltext><thumbnail>$$Tsyndetics_thumb_exl</thumbnail><linktohtml>$$Uhttps://worldwide.espacenet.com/publicationDetails/biblio?FT=D&amp;date=20080626&amp;DB=EPODOC&amp;CC=DE&amp;NR=102006060097A1$$EHTML$$P50$$Gepo$$Hfree_for_read</linktohtml><link.rule.ids>230,308,778,883,25547,76298</link.rule.ids><linktorsrc>$$Uhttps://worldwide.espacenet.com/publicationDetails/biblio?FT=D&amp;date=20080626&amp;DB=EPODOC&amp;CC=DE&amp;NR=102006060097A1$$EView_record_in_European_Patent_Office$$FView_record_in_$$GEuropean_Patent_Office$$Hfree_for_read</linktorsrc></links><search><creatorcontrib>ZEMMRICH, RENE</creatorcontrib><title>Motor vehicle window winder mechanism, with a pane carrier, has a cable and the like from sprung grip points at the carrier around upper and lower deflections</title><description>The window winder mechanism (100), to raise and lower a motor vehicle window pane, has a carrier attached to the pane with upper (114) and lower (116) deflection rollers and a linear chain, cable, belt or toothed belt (104). 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The carrier has a force grip point (106) at one end of the linear element and a second grip point (108) at the other end with springs (120,122) at each point. The linear cable passes from one grip point over the upper deflection to the carrier, and also from the second grip point around the lower deflection and back to the carrier. Die Erfindung betrifft eine Fensterheberanordnung zum Heben und Senken einer Fensterscheibe eines Kraftfahrzeugs mit einem Mitnehmer für die Fensterscheibe, oberen und unteren Umlenkmitteln und einem linearen Element. Der Mitnehmer hat einen ersten Kraftangriffspunkt für ein erstes Ende des linearen Elements und einen zweiten Kraftangriffspunkt für ein zweites Ende des linienförmigen Elements. Das linienförmige Element verläuft vom ersten Kraftangriffspunkt ausgehend über die oberen Umlenkmittel zurück zum Mitnehmer, wobei das linienförmige Element von den oberen Umlenkmitteln kommend über den Mitnehmer und über die unteren Umlenkmittel zum zweiten Kraftangriffspunkt verläuft. Die Erfindung betrifft ferner einen Mitnehmer für eine Fensterheberanordnung, ein Türmodul, eine Kraftfahrzeugtür sowie ein Verfahren zur Montage einer Fensterheberanordnung.</abstract><oa>free_for_read</oa></addata></record>
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