Motor vehicle window winder mechanism, with a pane carrier, has a cable and the like from sprung grip points at the carrier around upper and lower deflections
The window winder mechanism (100), to raise and lower a motor vehicle window pane, has a carrier attached to the pane with upper (114) and lower (116) deflection rollers and a linear chain, cable, belt or toothed belt (104). The carrier has a force grip point (106) at one end of the linear element a...
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Format: | Patent |
Sprache: | eng ; ger |
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Zusammenfassung: | The window winder mechanism (100), to raise and lower a motor vehicle window pane, has a carrier attached to the pane with upper (114) and lower (116) deflection rollers and a linear chain, cable, belt or toothed belt (104). The carrier has a force grip point (106) at one end of the linear element and a second grip point (108) at the other end with springs (120,122) at each point. The linear cable passes from one grip point over the upper deflection to the carrier, and also from the second grip point around the lower deflection and back to the carrier.
Die Erfindung betrifft eine Fensterheberanordnung zum Heben und Senken einer Fensterscheibe eines Kraftfahrzeugs mit einem Mitnehmer für die Fensterscheibe, oberen und unteren Umlenkmitteln und einem linearen Element. Der Mitnehmer hat einen ersten Kraftangriffspunkt für ein erstes Ende des linearen Elements und einen zweiten Kraftangriffspunkt für ein zweites Ende des linienförmigen Elements. Das linienförmige Element verläuft vom ersten Kraftangriffspunkt ausgehend über die oberen Umlenkmittel zurück zum Mitnehmer, wobei das linienförmige Element von den oberen Umlenkmitteln kommend über den Mitnehmer und über die unteren Umlenkmittel zum zweiten Kraftangriffspunkt verläuft. Die Erfindung betrifft ferner einen Mitnehmer für eine Fensterheberanordnung, ein Türmodul, eine Kraftfahrzeugtür sowie ein Verfahren zur Montage einer Fensterheberanordnung. |
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