Fuel injection system for internal-combustion engine, has pressure oscillation damper with housing, in which units are inserted, which cause running length variation during fuel passage pressure waves by which these are mutually decreased
The fuel injection system (1) has multiple fuel injectors (10) to injecting fuel into a combustion chamber. The pressure oscillation damper (12) has a housing, in which units are inserted, which cause running length variation during the passage of fuel pressure waves by which these are mutually decr...
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Format: | Patent |
Sprache: | eng ; ger |
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Zusammenfassung: | The fuel injection system (1) has multiple fuel injectors (10) to injecting fuel into a combustion chamber. The pressure oscillation damper (12) has a housing, in which units are inserted, which cause running length variation during the passage of fuel pressure waves by which these are mutually decreased or erased.
Kraftstoffeinspritzsystem (1) für eine Brennkraftmaschine mit mehreren Kraftstoffinjektoren (10) zum Einspritzen von Kraftstoff in einen Brennraum, welche über eine gemeinsame Kraftstoffrücklaufleitung (11) fluidisch miteinander verbunden sind, wobei diese wenigstens einen Druckschwingungsdämpfer (12) zur Reduktion von Kraftstoffdruckwellen im Kraftstoff umfasst, wobei der Druckschwingungsdämpfer (12) ein Gehäuse (13) aufweist, in welchem Mittel eingebracht sind, die Lauflängenunterschiede beim Durchlauf der Kraftstoffdruckwellen bewirken, mittels der diese gegenseitig verminderbar oder auslöschbar sind. Damit wird ein Kraftstoffeinspritzsystem (1) mit einem Druckschwingungsdämpfer (12) geschaffen, welcher die Nachteile des vorgenannten Standes der Technik vermeidet, einen geringen Bauraum einnimmt und eine hinreichende Dämpfungswirkung über ein breites Frequenzspektrum ermöglicht. |
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