Motor vehicle has drive unit for generating motor driving torque, where creep operating mode is activated, depending on definite idle position of vehicle with creep command signal, which produces definite creep driving torque

The motor vehicle has a drive unit (2) for generating a motor driving torque. A transmission device (4) is coupled with the drive unit for automatic drive transmission ratio. A control device (6) is designed to control the drive unit and the transmission device. An actuating element (10) is coupled...

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1. Verfasser: EDER, JUERGEN
Format: Patent
Sprache:eng ; ger
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Beschreibung
Zusammenfassung:The motor vehicle has a drive unit (2) for generating a motor driving torque. A transmission device (4) is coupled with the drive unit for automatic drive transmission ratio. A control device (6) is designed to control the drive unit and the transmission device. An actuating element (10) is coupled with the control device for generating a creep command signal. A creep operating mode is activated, depending on a definite idle position of the vehicle with the creep command signal, which produces a definite creep driving torque, other than zero. An independent claim is also included for a method for operating a motor vehicle with a drive unit. Die Erfindung betrifft ein Kraftfahrzeug, umfassend eine Antriebseinheit zur Erzeugung eines Motorantriebsmoments, eine mit der Antriebseinheit gekoppelte Getriebeeinrichtung zur automatischen Einstellung einer Antriebsübersetzung sowie eine Steuereinrichtung zur Steuerung der Antriebseinheit und der Getriebeeinrichtung und ein mit der Steuereinrichtung gekoppeltes Betätigungselement zur Erzeugung eines Kriechbefehlsignals. Die Steuereinrichtung zur Ansteuerung der Antriebseinheit und der Getriebeeinrichtung ist derart ausgebildet, dass, ausgehend von einem definierten Ruhezustand des Fahrzeugs, bei Vorliegen des Kriechbefehlsignals ein von null verschiedenes vorbestimmtes Kriech-Antriebsmoment erzeugbar ist.