Superimposition device for steering system of vehicle, has superimposition gearbox with three gear shafts, which have electrically controlled switching unit that serves to switch coupling piece between coupling state

The superimposition device (6) has superimposition gearbox (7) with three gear shafts (10,15,16), which have an electrically controlled switching unit. The switching unit serves to switch a coupling piece between a coupling state, in which one of the former and the third gear shaft is firmly connect...

Ausführliche Beschreibung

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Bibliographische Detailangaben
Hauptverfasser: JAKOBI, RICHARD, MEINTSCHEL, JENS
Format: Patent
Sprache:eng ; ger
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Beschreibung
Zusammenfassung:The superimposition device (6) has superimposition gearbox (7) with three gear shafts (10,15,16), which have an electrically controlled switching unit. The switching unit serves to switch a coupling piece between a coupling state, in which one of the former and the third gear shaft is firmly connected, and a decoupling state, in which the shaft is detached. The coupling piece is connected with the former gear shaft in torque-proof manner and the electrical energy requiring electrical components of the switching unit are arranged in torque-proof manner opposite the vehicle body. Die Erfindung betrifft eine Überlagerungsvorrichtung (6a) eines Lenksystems (5) eines Fahrzeugs, mit einem eine erste, eine zweite und eine dritte Getriebewelle (10, 15, 16) aufweisenden Überlagerungsgetriebe (7a). Eine Kopplungseinrichtung (23) weist eine elektrisch ansteuerbare Umschalteinheit (71) auf, die zum Umschalten wenigstens eines Kopplungsstücks (48) zwischen einer die erste Getriebewelle (10) mit der dritten Getriebewelle (16) drehfest koppelnden Kopplungsstellung und einer die erste und die dritte Getriebewelle (10, 16) freigebenden Entkopplungsstellung dient. Das wenigstens eine Kopplungsstück (48) ist drehfest mit der ersten Getriebewelle (10) verbunden, und die elektrische Energie benötigenden elektrischen Bestandteile (70) der Umschalteinrichtung (71) sind drehfest gegenüber dem Fahrzeugaufbau (39) angeordnet.