Solenoid valve for fluid aggregate, has guiding sleeve connected with valve body via valve bush part, where valve bush is connected with sleeve via seal welding, and valve body and bush united to valve lower part
The solenoid valve (10) has a pole core partially inserted in a guiding sleeve, where the core is connected with an end of the sleeve. An upper part of a valve lower part is designed as a valve bush (11.1) and a lower part of the valve lower part is designed as a valve body (11.2). The guiding sleev...
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Format: | Patent |
Sprache: | eng ; ger |
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Zusammenfassung: | The solenoid valve (10) has a pole core partially inserted in a guiding sleeve, where the core is connected with an end of the sleeve. An upper part of a valve lower part is designed as a valve bush (11.1) and a lower part of the valve lower part is designed as a valve body (11.2). The guiding sleeve is connected with the valve body via a valve bush part, where the valve bush is partially guided in the other end of the guiding sleeve and is connected with the guiding sleeve via a seal welding (3.1). The valve body and the valve bush are united to the valve lower part.
Die Erfindung betrifft ein Magnetventil (10) für ein Fluidaggregat (100), mit einer Führungshülse (13), einem teilweise in die Führungshülse (13) eingeführten Polkern (2), der über eine erste Dichtschweißung (3.1) mit einem Ende der Führungshülse (13) verbunden ist, einer Magnetbaugruppe (7), einem in der Führungshülse (13) längsbeweglichen Anker (4), der einen Schließkörper (5) aufweist, und einem Ventilkörper (11.2), der mit dem anderen Ende der Führungshülse (13) verbunden ist und einen mit dem Schließkörper (5) zusammenwirkenden Ventilsitz (11.3) aufweist, wobei das Magnetventil (10) über eine Ventilbuchse (11.1) im Fluidaggregat (100) befestigt ist. Erfindungsgemäß ist ein Ventilunterteil (11) vorhanden, dessen oberes Teil als Ventilbuchse (11.1) ausgebildet ist und dessen unteres Teil als Ventilkörper (11.2) ausgebildet ist, das über das Ventilbuchsenteil (11.1) mit der Führungshülse (13) verbunden ist, wobei das Ventilbuchsenteil (11.1) teilweise in das andere Ende der Führungshülse (13) eingeführt ist und über eine zweite Dichtschweißung (13.1) mit der Führungshülse (13) verbunden ist. |
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