Light unit i.e. rear light, for motor vehicle, has light surface area represented by changing operating conditions of light sources in dynamically moved manner, and signal function characterized in two different directions by moving area
The unit (1) has a set of n light sources, which are arranged in matrix form, and a signal function represented depending on operating conditions of the sources. A light surface area of the unit is provided with a number of sources that are arranged adjacent to each other, where the area is represen...
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Format: | Patent |
Sprache: | eng ; ger |
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Zusammenfassung: | The unit (1) has a set of n light sources, which are arranged in matrix form, and a signal function represented depending on operating conditions of the sources. A light surface area of the unit is provided with a number of sources that are arranged adjacent to each other, where the area is represented by changing the conditions of the sources in a dynamically moved manner. The function is characterized in two different directions by moving the area. The area is characterized with a light gauge by a series in particular a vertical series of activated light sources. An independent claim is also included for a method for representation of a signal function of a vehicle by a light unit, in particular rear light, with a majority of n light sources.
Die Erfindung betrifft eine Lichteinheit, insbesondere Heckleuchte, für ein Fahrzeug, mit einer Mehrzahl n von Lichtquellen (311; 411), welche matrixartig angeordnet sind, und eine Signalfunktion abhängig von den Betriebszuständen der Lichtquellen (311; 411) durch die Lichteinheit (1) darstellbar ist, wobei mit einer Anzahl m < n benachbart zueinander angeordneter Lichtquellen (311; 411) ein Licht-Flächenbereich (F) der Lichteinheit (1) vorgebbar ist, welcher Licht-Flächenbereich (F) durch Verändern der Betriebszustände der Lichtquellen (311; 411) dynamisch bewegt darstellbar ist, wobei eine Signalfunktion durch ein Bewegen des zusämmenhängenden Licht-Flächenbereichs (F) in zumindest zwei unterschiedlichen Richtungen charakterisiert ist. Die Erfindung betrifft auch ein Verfahren zum Darstellen einer Signalfunktion eines Fahrzeugs mittels einer Lichteinheit. |
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