Rigid axle suspension for commercial motor vehicle, has supports with zone for attachment to vehicle structure, where center of area of zone is arranged between centers and is centrically plus/minus thirty percentage of length of links

The suspension has longitudinal links (61, 62) and a combination guide (70) pivoted at two bearing supports (31, 32) that are rigidly fastened to a vehicle structure. The combination guide and a middle section of a rigid axle body (10) lie in a construction state in a plane. The bearing supports hav...

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Hauptverfasser: KRAUTER, THOMAS, FRICKE, SEBASTIAN JOHANNES
Format: Patent
Sprache:eng ; ger
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Beschreibung
Zusammenfassung:The suspension has longitudinal links (61, 62) and a combination guide (70) pivoted at two bearing supports (31, 32) that are rigidly fastened to a vehicle structure. The combination guide and a middle section of a rigid axle body (10) lie in a construction state in a plane. The bearing supports have a fastening zone for attachment to the vehicle structure, where a center of area of the fastening zone is arranged between front and rear guide hinge centers and is centrically plus/minus 30 percentage of the length of the longitudinal links. Die Erfindung betrifft eine Starrachsaufhängung, die mit vier Längslenkern, von denen zwei Lenker Arme eines Stabilisators sind, und mit mindestens einem Querkraftlenker einen Starrachskörper am Fahrzeugaufbau führt. Dabei sind die Längslenker und der Kombinationslenker an zwei - am Fahrzeugaufbau starr befestigten - Lagerböcken gelenkig gelagert. Der Kombinationslenker hat einen eine achsstabilisierende Wirkung aufweisenden Bereich, der zwischen seinen vorderen und hinteren Gelenken angeordnet ist. Die Lagerböcke weisen - zur Anbringung am Fahrzeugaufbau - eine Befestigungszone auf, deren Flächenschwerpunkt mittig, plus/minus 30% der Länge eines oberen Lenkers, zwischen der vordersten und der hintersten Lenkergelenkmitte angeordnet ist. Mit der vorliegenden Erfindungwird eine Starrachsenaufhängung entwickelt, die bei möglichst wenigen fahrzeugaufbauseitigen Anlenkpunkten einen möglichst geringen Bauraumbedarf benötigt.