Exhaust gas guiding housing or pipe of exhaust gas system of internal combustion engine of vehicle, has internal chamber, nitrogen oxides sensor or injecting unit like injector nozzle, which extends partly

The exhaust gas guiding housing (1) or pipe has an internal chamber (12), nitrogen oxides sensor (22) or injecting unit like a injector nozzle, which extends partly, and a carrier bushing (6) or pipe connected with the housing in a detachable or non-detachable manner for the nitrogen oxides sensor o...

Ausführliche Beschreibung

Gespeichert in:
Bibliographische Detailangaben
1. Verfasser: HAAS, FRANK
Format: Patent
Sprache:eng ; ger
Schlagworte:
Online-Zugang:Volltext bestellen
Tags: Tag hinzufügen
Keine Tags, Fügen Sie den ersten Tag hinzu!
Beschreibung
Zusammenfassung:The exhaust gas guiding housing (1) or pipe has an internal chamber (12), nitrogen oxides sensor (22) or injecting unit like a injector nozzle, which extends partly, and a carrier bushing (6) or pipe connected with the housing in a detachable or non-detachable manner for the nitrogen oxides sensor or the injecting unit. A support bushing (20) supports the nitrogen oxides sensor or the injecting unit, inserted in a defined rotating position partly in the carrier bushing and is held axially and in torque proof manner by a detachable connection. Die Erfindung betrifft ein abgasführendes Gehäuse (1) oder Rohr einer Abgasanlage einer Brennkraftmaschine eines Kraftfahrzeugs, in dessen Innenraum (nspritzende Mittel wie eine Einspritzdüse wenigstens teilweise hineinragen, mit wenigstens einer mit dem Gehäuse (1) oder Rohr lösbar oder unlösbar verbundenen Aufnahmenbuchse (6) für die sensierenden Mittel (22) oder die einspritzenden Mittel. Die Erfindung sieht vor, dass eine die sensierenden Mittel (22) oder einspritzenden Mittel tragende und wenigstens teilweise umschließende Trägerbuchse (20) in einer definierten Drehlage wenigstens teilweise in die Aufnahmebuchse (6) einsetzbar und dort durch eine lösbare Verbindung zumindest axial- und drehfest gehalten ist.