Keyless access control/antitheft device for use in motor vehicle, has operator-sided transmission/receiving device with inductive transmission/receiving unit, where tuning of inductive transmission/receiving unit is variably designed

The keyless access control/antitheft device has an operator sided transmission/receiving device (2) and a motor vehicle-sided transmission/receiving device (3), where the operator-sided transmission/receiving device is provided with an inductive transmission/receiving unit (9) tuning to a signal (7)...

Ausführliche Beschreibung

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Bibliographische Detailangaben
Hauptverfasser: ZILLER, BORIS, JOSCHKO, WITOLD
Format: Patent
Sprache:eng ; ger
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Beschreibung
Zusammenfassung:The keyless access control/antitheft device has an operator sided transmission/receiving device (2) and a motor vehicle-sided transmission/receiving device (3), where the operator-sided transmission/receiving device is provided with an inductive transmission/receiving unit (9) tuning to a signal (7). The tuning of the inductive transmission/receiving unit of the operator-sided transmission/receiving device is variably designed. The adjustment of the tuning of the inductive transmission/receipt unit takes place automatically. Gegenstand der vorliegenden Erfindung ist eine schlüssellose Zugangskontroll-/Wegfahrsperren-Einrichtung bei einem Kraftfahrzeug (1). Diese verfügt in ihrem grundsätzlichen Aufbau über eine mobile bzw. bedienerseitige Sende-/Empfangseinrichtung (2) und eine kraftfahrzeugseitige Sende-/Empfangseinrichtung (3). Die bedienerseitige Sende-/Empfangseinrichtung (2) ist mit wenigstens einer auf ein erstes Signal (7) abgestimmten induktiven Sende-/Empfangseinheit (9) ausgerüstet. Erfindungsgemäß ist die Abstimmung der fraglichen induktiven Sende-/Empfaseinheit (2) variabel ausgebildet.