Control valve for e.g. cam shaft adjusting device of combustion engine of vehicle, has piston arranged in housing, and radial and axial boreholes staying in connection with piston section that has small diameter than another section

The valve (1) has a housing (2) exhibiting a fluid inlet (4) and a fluid supply (5), and a piston (3) shiftably arranged in the housing. The piston exhibits a piston section (7), which freely or partially or completely blocks a fluid passage between the fluid inlet and the fluid supply depending on...

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1. Verfasser: LINNER, MARTIN
Format: Patent
Sprache:eng ; ger
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Beschreibung
Zusammenfassung:The valve (1) has a housing (2) exhibiting a fluid inlet (4) and a fluid supply (5), and a piston (3) shiftably arranged in the housing. The piston exhibits a piston section (7), which freely or partially or completely blocks a fluid passage between the fluid inlet and the fluid supply depending on a piston position. A radial borehole (9) and an axial borehole stay in connection with another piston section (8) that exhibits a smaller diameter than the piston section (7). The axial borehole stays in fluid connection with the fluid supply by the radial borehole. Steuerventil für eine Nockenwellenverstelleinrichtung eines Fahrzeugmotors, mit - einem Gehäuse, das einen Fluideingang und einen ersten Fluidanschluss aufweist, - einem Kolben, der verschieblich in dem Gehäuse angeordnet ist, wobei der Kolben . einen ersten Kolbenabschnitt aufweist, der in Abhängigkeit von der Kolbenstellung einen Fluiddurchgang zwischen dem Fluideingang und dem ersten Fluidanschluss freigibt oder teilweise oder ganz absperrt, und . einen zweiten Kolbenabschnitt, in dem mindestens eine Radialbohrung und eine damit in Verbindung stehende Axialbohrung vorgesehen ist, die in Abhängigkeit von der Kolbenstellung über die Radialbohrung in Fluidverbindung mit dem ersten Fluidanschluss steht. Der zweite Kolbenabschnitt weist einen geringeren Durchmesser auf als der erste Kolbenabschnitt.