Diesel fuel filter dewatering device for internal combustion engine, has exhaust gas line that has selective catalytic reduction catalyst, and reservoir that is connected with exhaust gas line over conveying device
The device (1) has an exhaust gas line (3) consisting a selective catalytic reduction catalyst (4), a reservoir (5) for an aqueous reducing agent. The resevoir is connected with the exhaust gas line over a conveying device (8) arranged in the area of a connecting line (7) for supplying fluid and an...
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Format: | Patent |
Sprache: | eng ; ger |
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Zusammenfassung: | The device (1) has an exhaust gas line (3) consisting a selective catalytic reduction catalyst (4), a reservoir (5) for an aqueous reducing agent. The resevoir is connected with the exhaust gas line over a conveying device (8) arranged in the area of a connecting line (7) for supplying fluid and an injection device (6) arranged down stream of the conveying device. A water line (11) is connected with conveying and injection device starting from diesel fuel filter (2), such that the water line conveys the water flowing out of diesel fuel filter into the exhaust gas line.
Die vorliegende Erfindung betrifft eine Einrichtung (1) zur Entwässerung eines Dieselkraftstofffilters (2) bei einem Verbrennungsmotor (10) mit einem, einen SCR-Katalysator (4) aufweisenden Abgasstrang (3) und einem Reservoir (5) für ein wässriges Reduktionsmittel, das über eine Verbindungsleitung (7) mit dem Abgasstrang (3) verbunden ist. Im Bereich der Verbindungsleitung (7) ist dabei eine Fördereinrichtung (8) zum Fördern von Flüssigkeit und einer stromab der Fördereinrichtung (8) angeordnete Einspritzeinrichtung (6) zum Einspritzen der geförderten Flüssigkeit in den Abgasstrang (3) vorgesehen. Ebenfalls vorgesehen ist eine Wasserleitung (11), welche ausgehend vom Dieselkraftstofffilter (2) so mit der Förder- und der Einspritzeinrichtung (8, 6) verbunden ist, dass diese im Dieselkraftstofffilter (2) abgeschiedenes Wasser dem Abgasstrang (3) zuführt. |
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