Thermoelectric device for a vehicle comprises a thermoelectric generator, a heat source and a heat sink thermally connected together and units for limiting the temperature in the generator

Thermoelectric device comprises a thermoelectric generator (212), a heat source (217) and a heat sink (211) thermally connected together and units for limiting the temperature in the generator and consisting of chambers (214, 221) lying opposite each other. The first chamber (214) is filled with a f...

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1. Verfasser: HUETTINGER, SIMON
Format: Patent
Sprache:eng ; ger
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Beschreibung
Zusammenfassung:Thermoelectric device comprises a thermoelectric generator (212), a heat source (217) and a heat sink (211) thermally connected together and units for limiting the temperature in the generator and consisting of chambers (214, 221) lying opposite each other. The first chamber (214) is filled with a first working medium (218) and the second chamber (221) is filled with a second working medium (222). The second chamber is connected to a pipeline system (223). Preferred Features: The first working medium has a lower heat conductivity in the liquid state than in the solid state. The heat source is thermally connected to parts of an exhaust gas system of a combustion engine. Die thermoelektrische Einrichtung enthält einen thermoelektrischen Generator (212), welcher auf einer ersten Seite mit einer Wärmequelle (217) und auf einer zweiten Seite mit einer Wärmesenke (211) thermisch verbunden ist. Die thermoelektrische Einrichtung weist ferner Mittel zur Temperaturbegrenzung an dem thermoelektrischen Generator (212) auf. Diese Mittel umfassen eine mit einem schmelzbaren ersten Arbeitsmedium (218) gefüllte erste Kammer (214), die großflächig mit der Wärmequelle (217) bzw. einer mit einem verdampfbaren zweiten Arbeitsmedium (222) ausgefüllten zweiten Kammer (221) verbunden ist. Diese zweite Kammer (221) ist auf ihrer der ersten Kammer (214) abgewandten Seite mit dem thermoelektrischen Generator (212) verbunden. Die Arbeitsmedien (218, 222) weisen eine vorbestimmte Schmelztemperatur (TL) bzw. Siedetemperatur (TS) auf, um einen dauerhaften Schaden des thermoelektrischen Generators (212) zu verhindern. Die thermoelektrische Einrichtung ist insbesondere für Kraftfahrzeuge mit Verbrennungsmaschine geeignet.