Internal-combustion engine operating method, involves correcting reference torque based on correction value i.e. correction factor, that depends on reference number of revolutions of engine to obtain constant value for controlling parameter

The method involves adjusting number of revolutions of an internal-combustion engine (10) to a reference number of revolutions i.e. idle running speed, and supplying a throttle body (11) with a controlling parameter (A) that depends on reference torque corresponding to the reference number. The refe...

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1. Verfasser: MUHLER, MICHAEL
Format: Patent
Sprache:eng ; ger
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Beschreibung
Zusammenfassung:The method involves adjusting number of revolutions of an internal-combustion engine (10) to a reference number of revolutions i.e. idle running speed, and supplying a throttle body (11) with a controlling parameter (A) that depends on reference torque corresponding to the reference number. The reference torque is corrected based on a correction value i.e. correction factor, depending on the reference number for obtaining a constant value for the parameter. An independent claim is also included for a computer program for performing a method for operating an internal-combustion engine. Die Erfindung betrifft ein Verfahren zum Betreiben einer Brennkraftmaschine (10), bei dem eine Drehzahl der Brennkraftmaschine (10) auf eine vorgebbare Solldrehzahl (n_soll) geregelt wird, indem eine Drosselklappe (11) der Brennkraftmaschine (10) mit einer Ansteuergröße (A) beaufschlagt wird, die von einem mit der Solldrehzahl (n_soll) korrespondierenden Solldrehmoment (M_soll) abhängt. Erfindungsgemäß wird das Solldrehmoment (M_soll) in Abhängigkeit eines von der Solldrehzahl (n_soll) abhängigen Korrekturwerts korrigiert, um einen vorgebbaren, insbesondere konstanten, Wert für die Ansteuergröße (A) zu erhalten.