Voltage-controlled electric motor i.e. brushless direct current motor, operating method, involves determining output voltage of amplifier based on operating parameters of electric motor and measured supply voltage

The method involves loading an electric motor (1) with output voltage (Ua1) of an amplifier (23) e.g. pulse width modulation (PWM) amplifier. The amplifier is supplied with a supply voltage (UV) that is measured by a measuring unit (25). The output voltage of the amplifier is determined based on ope...

Ausführliche Beschreibung

Gespeichert in:
Bibliographische Detailangaben
Hauptverfasser: SADER, FRANK, GIESIN, ANDRE, FERNENGEL, MATHIAS, GROSSMANN, REINER
Format: Patent
Sprache:eng ; ger
Schlagworte:
Online-Zugang:Volltext bestellen
Tags: Tag hinzufügen
Keine Tags, Fügen Sie den ersten Tag hinzu!
Beschreibung
Zusammenfassung:The method involves loading an electric motor (1) with output voltage (Ua1) of an amplifier (23) e.g. pulse width modulation (PWM) amplifier. The amplifier is supplied with a supply voltage (UV) that is measured by a measuring unit (25). The output voltage of the amplifier is determined based on operating parameters of the electric motor and the measured supply voltage. Supply voltage characteristics are determined and stored in a memory (22). An independent claim is also included for a device for operating a voltage-controlled electric motor. Die Erfindung betrifft ein Verfahren und eine Vorrichtung (2) zum Betrieb eines spannungsgesteuerten Elektromotors (1), wobei der Elektromotor (1) mit zumindest einer Ausgangsspannung (Ua1, Ua2, Ua3) eines Verstärkers (23) beaufschlagt wird und der Verstärker (23) mit einer Versorgungsspannung (Uv) versorgt wird, dadurch gekennzeichnet, dass die Versorgungsspannung (Uv) durch ein Messmittel (25) erfasst wird und zumindest eine Ausgangsspannung (Ua1, Ua2, Ua3) des Verstärkers (23) in Abhängigkeit von Betriebsgrößen des Elektromotors (1) und der erfassten Versorgungsspannung (Uv) ermittelt wird. Durch die Berücksichtigung der Versorgungsspannung (Uv) können Ungleichförmigkeiten des von dem Elektromotor abzugebenden Drehmoments vermieden werden.