Motor vehicles` rear end collisions avoiding device, has sensor system determining allocation of neighboring traces, and evaluation unit selecting parameter and value based on probability for overhauling procedure

The device has a sensor system determining relative speed between own motor vehicle and a following motor vehicle based on the relative speed. An evaluation unit determines a parameter which is compared with a stored reference value, and an action is initiated, if the parameter deviates from the val...

Ausführliche Beschreibung

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Bibliographische Detailangaben
Hauptverfasser: ERLACHER, MARKUS, BARTELS, ARNE, BIZENBERGER, THOMAS
Format: Patent
Sprache:eng ; ger
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Beschreibung
Zusammenfassung:The device has a sensor system determining relative speed between own motor vehicle and a following motor vehicle based on the relative speed. An evaluation unit determines a parameter which is compared with a stored reference value, and an action is initiated, if the parameter deviates from the value. The system determines an allocation of neighboring traces, where a probability for an overhauling process of the following motor vehicle is determined from the allocation of the traces. The evaluation unit selects parameter and value based on the probability for an overhauling procedure. An independent claim is also included for a procedure for the avoidance of rear end collisions of motor vehicles. Die Erfindung betrifft eine Vorrichtung (1) und ein Verfahren zur Vermeidung von Auffahrunfällen von Kraftfahrzeugen, umfassend eine Sensorik (3-8), mit der mindestens die Relativgeschwindigkeit zwischen einem eigenen Kraftfahrzeug und einem nachfolgenden Kraftfahrzeug ermittelt oder berechnet werden kann, wobei in Abhängigkeit von der Relativgeschwindigkeit ein Parameter durch eine Auswerteeinheit (2) ermittelbar ist, der mit einem abgelegten Vergleichswert verglichen wird, wobei bei einer Abweichung vom Vergleichswert eine Maßnahme eingeleitet wrid, um die Gefahr eines Auffahrunfalls zu reduzieren, wobei mittels der Sensorik (3-8) eine Belegung von Nachbarspuren ermittelbar ist, aus der Belegung der Nachbarspuren eine Wahrscheinlichkeit für einen Überholvorgang des nachfolgenden Kraftfahrzeugs ermittelt wird und der ermittelte Parameter und/oder der abgelegte Vergleichswert in Abhängigkeit von der Wahrscheinlichkeit für einen Überholvorgang von der Auswerteeinheit (2) gewählt wird.