Metered, high-pressure direct petrol injection into engine, is complemented by controlled single-point injection into inlet manifold, especially during heavy loading and cold starting

When running fully-loaded, a fraction of the fuel quantity demanded, is metered-in by inlet manifold injection (9, 10, 13, 14). Reduced cylinder filling as a result of increased fuel quantity, is compensated by raising the charging pressure. Also during a cold start, a fraction of the fuel required,...

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Hauptverfasser: VOLZ, DIETER, RAIMANN, JUERGEN
Format: Patent
Sprache:eng ; ger
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Beschreibung
Zusammenfassung:When running fully-loaded, a fraction of the fuel quantity demanded, is metered-in by inlet manifold injection (9, 10, 13, 14). Reduced cylinder filling as a result of increased fuel quantity, is compensated by raising the charging pressure. Also during a cold start, a fraction of the fuel required, is metered through inlet manifold injection, during which, the mixture is enriched. The manifold is injected at a single point. The high pressure injection side (5, 6, 8) is controlled to compensate uneven fuel distribution resulting from single-point manifold injection. Independent claims are included for the following: (A) a petrol engine; (B) controller; (C) and computer program. Um bei einem mittels einer Benzindirekteinspritzung (5, 6, 8) betreibbaren Ottomotor (2) eine Leistungssteigerung ohne aufwendige Neuentwicklung von Hochdruck-Einspritzventilen (5) zu ermöglichen, wird vorgeschlagen, dass ein Teil der in einem Volllastbetrieb benötigten Kraftstoffmenge mittels einer Saugrohreinspritzung (9, 10, 13, 14) zugemessen wird. Dem Ottomotor (2) wird hierbei zusätzlich zu der Benzindirekteinspritzung (5, 6, 8) ein System (9, 10, 13, 14) für eine Saugrohreinspritzung zugeordnet. Im Volllastbetrieb, also wenn besonders viel Leistung benötigt wird, wird zusätzlich Kraftstoff in das Saugrohr (9) eingespritzt.