Hydraulic system for the toroidal drive of a motor vehicle adjusts the working pressure of a working pressure valve depending on two control pressures which are derived from pressures in the hydraulic system
Hydraulic system adjusts the working pressure of a working pressure valve depending on two control pressures which are derived from pressures in the hydraulic system. The first control pressure is derived from a first pressure which represents a measure for the lowest possible value of the working p...
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Format: | Patent |
Sprache: | eng ; ger |
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Zusammenfassung: | Hydraulic system adjusts the working pressure of a working pressure valve depending on two control pressures which are derived from pressures in the hydraulic system. The first control pressure is derived from a first pressure which represents a measure for the lowest possible value of the working pressure in a first driving region and the second pressure is derived from a second pressure which represents a measure for the lowest possible value of the working pressure in a second driving region. Preferred Features: The working pressure valve is structured so that the working pressure can be adjusted depending on the two control pressures. The system also has a lubricating pressure valve supplied with operating fluid from the working pressure valve necessary for maintaining the working pressure.
Die Erfindung betrifft ein Hydrauliksystem für ein Toroidgetriebe eines Kraftfahrzeugs und speziell den Teil des Hydrauliksystems, in dem ein Arbeits- und ein Schmierdruck bereitgestellt wird. Es muss immer sichergestellt sein, dass im Hydrauliksystem des Toroidgetriebes ein ausreichend hoher Arbeitsdruck zur Verfügung steht. Er sollte allerdings auch nicht unnötig hoch sein, das sonst der Wirkungsgrad des Toroidgetriebes absinkt. Die Anforderungen an die Höhe des Arbeitsdrucks sind insbesondere in verschiedenen Fahrbereichen des Toroidgetriebes sehr unterschiedlich. Es ist die Aufgabe der Erfindung, ein Hydrauliksystem für ein Toroidgetriebe vorzuschlagen, mittels welchem der für den sicheren und effizienten Betrieb des Toroidgetriebes notwendige Arbeitsdruck einfach, insbesondere ohne Verwendung eines Magnetventils, einstellbar ist. Erfindungsgemäß wird der Arbeitsdruck im Hydrauliksystem von einem Arbeitsdruckventil (1) in Abhängigkeit von zwei Steuerdrücken (Anpressdruck am Variator p_AV, Kupplungsdruck p_K) eingestellt. Die beiden Steuerdrücke (p_AV, p_K) werden von Drücken im Hydrauliksystem abgeleitet, sie werden also nicht nur zur Ansteuerung des Arbeitsdruckventils von einem Magnetventil erzeugt. |
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