Carburettor for internal combustion engine i.e. single cylinder two-stroke engine, has partition wall section provided in inlet port section and running between supply port and mixing port, where wall section is moulded at carburettor body
The carburettor has a throttle valve (24) dividing an inlet port into a supply port (8) and a mixing port (21) in its completely opened condition in such a manner that the combustion air with a fuel portion flows into the supply port in the completely opened condition of the throttle valve. A partit...
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Format: | Patent |
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Zusammenfassung: | The carburettor has a throttle valve (24) dividing an inlet port into a supply port (8) and a mixing port (21) in its completely opened condition in such a manner that the combustion air with a fuel portion flows into the supply port in the completely opened condition of the throttle valve. A partition wall section is provided in an inlet port section (18), where the partition wall section runs between the supply port and the mixing port. The partition wall section is moulded at a carburettor body (26).
Ein Vergaser (17) besitzt einen Vergaserkörper (26), in dem ein Ansaugkanalabschnitt (18) ausgebildet ist. In den Ansaugkanalabschnitt (18) mündet mindestens eine Kraftstofföffnung (27, 28). In dem Ansaugkanalabschnitt (18) ist eine Drosselklappe (24) schwenkbar gelagert, die in vollständig geöffneter Stellung den Ansaugkanal (44) im Bereich der Drosselklappe (24) in einen Gemischkanal (21) und einen Zuführkanal (8) teilt, so daß in vollständig geöffneter Stellung der Drosselklappe (24) im Zuführkanal (8) Verbrennungsluft mit einem Kraftstoffanteil strömt, der geringer als der Kraftstoffanteil im Gemischkanal (21) ist. In dem Ansaugkanalabschnitt (18) ist mindestens ein Trennwandabschnitt vorgesehen, der zwischen dem Zuführkanal (8) und dem Gemischkanal (21) verläuft. Der Trennwandabschnitt ist am Vergaserkörper (26) angeformt. |
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