Lever switch for steering column of motor vehicle, has common evaluation unit for determining switching positions of lever relative to rotational axes based on analog output signals that are produced by magnetic field sensor arrangements

The switch has a lever (4) that is movable relative to a bearing in switching positions around two rotational axes (10, 12). Two magnetic field sensor arrangements are provided for determining switching positions of the lever relative to the respective rotational axes. The sensor arrangements produc...

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1. Verfasser: RUETZ, CHRISTIAN
Format: Patent
Sprache:eng ; ger
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Beschreibung
Zusammenfassung:The switch has a lever (4) that is movable relative to a bearing in switching positions around two rotational axes (10, 12). Two magnetic field sensor arrangements are provided for determining switching positions of the lever relative to the respective rotational axes. The sensor arrangements produce analog output signals. A common evaluation unit (38) is provided for determining the switching positions of the lever relative to the rotational axes based on output signals. An independent claim is also included for a method for determining a switching position of a lever switch for a steering column of a motor vehicle. Die Erfindung betrifft einen Hebelschalter (2) für einen Lenkstock eines Kraftfahrzeugs, mit einem relativ zu einer Lagerung (6) in mehrere Schaltstellungen um eine erste Schwenkachse (10) und um eine zweite Schwenkachse (12) beweglichen Hebel (4), wobei zur Erfassung der Schaltstellung des Hebels relativ zu der ersten Schwenkachse eine erste Magnetfeldsensoranordnung vorgesehen ist, wobei zur Erfassung der Schaltstellung des Hebels relativ zu der zweiten Schwenkachse eine zweite Magnetfeldsensoranordnung vorgesehen ist, wobei die Magnetfeldsensoranordnungen analoge Ausgangssignale erzeugen und wobei zur Erfassung der Schaltstellungen des Hebels relativ zu der ersten Schwenkachse und relativ zu der zweiten Schwenkachse eine gemeinsame Auswerteeinheit vorgesehen ist, die eine Schaltstellung des Hebels relativ zu zumindest einer der Schwenkachsen unter Berücksichtigung der Ausgangssignale beider Magnetfeldsensoranordnungen ermittelt. Die Erfindung betrifft ferner ein Verfahren zur Erfassung der Schaltstellung eines Hebelschalters (2) für einen Lenkstock eines Kraftfahrzeugs.