Hydraulically propelled engine aggregate e.g. centrifugal oil separator, for internal combustion engine, has rotary component coupled with wheel, which is subjected with fluid from fluid line that is closed by valve in range of idle speed
The aggregate has a rotary component coupled with a turbine wheel (1), which is subjected with fluid (2) from a fluid line (3) deviated from a fluid circuit of an internal combustion engine. A control valve (6) is integrated for influencing rotation speed of the turbine wheel. The fluid line is clos...
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Format: | Patent |
Sprache: | eng ; ger |
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Zusammenfassung: | The aggregate has a rotary component coupled with a turbine wheel (1), which is subjected with fluid (2) from a fluid line (3) deviated from a fluid circuit of an internal combustion engine. A control valve (6) is integrated for influencing rotation speed of the turbine wheel. The fluid line is closed by the control valve in the range of idle speed of the internal combustion engine. The fluid line opens into a main flow nozzle and an adjacent flow line opens into an auxiliary flow nozzle.
Die Erfindung betrifft ein hydraulisch angetriebenes Motoraggregat, insbesondere Zentrifugal-Ölabscheider für Blow-By-Gase einer Brennkraftmaschine, der ein rotierendes Bauelement aufweist, welches mit einem hydraulischen Antriebselement gekoppelt ist, das mit Fluid aus einer von einem Fluidkreis der Brennkraftmaschine abgezweigten Fluidleitung beaufschlagt ist, in der ein Steuerventil zur Beeinflussung der Drehzahl des hydraulischen Antriebselementes integriert ist, wobei erfindungsgemäß die Fluidleitung zumindest im Bereich der Leerlaufdrehzahl der Brennkraftmaschine vom Steuerventil aus gesperrt ist. |
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