Brake system for motor vehicle, has valve lying in brake pipe and provided for pressure limitation, and control variable controlling valve provided for forming different response thresholds of valve in its operating position

The brake system (1) has a brake pipe (9) running between a main brake cylinder (3) and a wheel brake (5), and provided for initiating a brake pressure in the wheel brake. A valve (10) lies in the brake pipe, and is provided for pressure limitation, where the valve is permeable in an operating posit...

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1. Verfasser: BAUSER, DIETRICH
Format: Patent
Sprache:eng ; ger
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Beschreibung
Zusammenfassung:The brake system (1) has a brake pipe (9) running between a main brake cylinder (3) and a wheel brake (5), and provided for initiating a brake pressure in the wheel brake. A valve (10) lies in the brake pipe, and is provided for pressure limitation, where the valve is permeable in an operating position (10b) during exceeding of an operating threshold in a direction of the main brake cylinder. A control variable controlling the valve is provided for forming different response thresholds of the valve in its operating position. Eine Bremsanlage (1) für Kraftfahrzeuge enthält eine zwischen einem Hauptbremszylinder (3) und mindestens einer Radbremse (5-8) verlaufende Bremsleitung (9) zur Einleitung eines Soll-Druckes (psoll) in die Radbremse (5-8) und ein in der Bremsleitung (9) liegendes Ventil (10) zur Druckbegrenzung, welches in einer die Bremsleitung (9) sperrenden Arbeitsstellung (10b) bei Überschreiten einer Ansprechschwelle in Richtung des Hauptbremszylinders (3) durchlässig ist. Zur Bildung unterschiedlicher Ansprechschwellen des Ventils (10) in seiner Arbeitsstellung (10b) ist eine veränderbare Stellgröße (ISt) vorgesehen.