Diesel combustion engine has piston, which has piston recess with hollow lip where diesel is injected into combustion chamber of combustion engine by nozzle with fixed jet angle

The diesel combustion engine has a piston (1), which has a piston recess (5) with a hollow lip (9). The diesel is injected into a combustion chamber of the combustion engine by a nozzle with fixed jet angle. The piston recess is so designed that it has an impinging point (6) of the fuel jet (3a) for...

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1. Verfasser: TSCHIGGFREI, WOLFGANG
Format: Patent
Sprache:eng ; ger
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Beschreibung
Zusammenfassung:The diesel combustion engine has a piston (1), which has a piston recess (5) with a hollow lip (9). The diesel is injected into a combustion chamber of the combustion engine by a nozzle with fixed jet angle. The piston recess is so designed that it has an impinging point (6) of the fuel jet (3a) for an earlier injection and has another impinging point (7) of the fuel jet (3b) for the main injection. The former impinging point is above the hollow lip within the radial extension and the later impinging point is above the hollow lip or an area is below the hollow lip. An independent claim is also included for a use of a piston with a piston recess. Die Erfindung bezieht sich auf eine Dieselbrennkraftmaschine mit mindestens einem Kolben (1), wobei Kraftstoff in deren Brennraum (2) mit konstantem Strahlwinkel (alpha) eingespritzt wird und der Kolben (1) im Kolbenboden (4) eine Kolbenmulde (5) mit einer an eine Muldenlippe (9) anschließenden radialen Erweiterung aufweist. Die Kolbenmulde (5) weist einen ersten Auftreffort (6) eines Kraftstoffstrahls (3a) für eine Vor- oder Nacheinspritzung oder eine frühe oder späte Einspritzung für eine homogene Betriebsart und einen zweiten Auftreffort (7) des Kraftstoffstrahls (3b) für eine Haupteinspritzung auf. Der erste Auftreffort (6) liegt oberhalb der Muldenlippe (9) und der zweite Auftreffort (7) auf oder unterhalb der Muldenlippe (9).