Temperature limiting method for e.g. aircraft engine, involves determining thermal power loss of engine and controlling engine based on thermal power loss and thermal model of engine instead of measured engine temperature in control loop

The method involves measuring ambient temperature near an engine and determining thermal power loss of the engine. Coil temperature of the engine is estimated based on the ambient temperature and the determined thermal power loss of the engine. The engine is controlled based on the thermal power los...

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1. Verfasser: SUNDQUIST, ROBERT S
Format: Patent
Sprache:eng ; ger
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Beschreibung
Zusammenfassung:The method involves measuring ambient temperature near an engine and determining thermal power loss of the engine. Coil temperature of the engine is estimated based on the ambient temperature and the determined thermal power loss of the engine. The engine is controlled based on the thermal power loss and a thermal model of the engine instead of measured engine temperature in a control loop that controls an engine drive. An independent claim is also included for a system for limiting the engine temperature. Ein System und ein Verfahren zur Regelung der Motortemperatur beruhen auf einer berechneten Motorverlustleistung und einem thermischen Modell des Motors statt auf einer gemessenen Motortemperatur in einem Regelkreis, der den Motorantrieb begrenzt, um Überhitzung zu vermeiden. Ein Umgebungstemperatursensor misst die Umgebungstemperatur nahe dem Motor, und eine Bestimmung der Motorverlustleistung wird durchgeführt. Die Motorwicklungstemperatur wird geschätzt, bezogen auf die gemessene Umgebungstemperatur und die bestimmte Motorverlustleistung. Eine maximale Motorverlustleistung, die die Motortemperatur bis auf einen vorgegebenen maximalen Temperaturwert anheben würde, wird bestimmt, bezogen auf die geschätzte Temperatur. Die Motorverlustleistung ist auf einen Wert begrenzt, der unterhalb der bestimmten maximalen Verlustleistung liegt.