Diagnosis of motor mechanical settings, e.g. crankshaft angle and fuel injectors, uses acoustic signals to derive values for comparison with reference values to establish a drift for correction

To operate an internal combustion motor, with mechanical systems to adjust the valve timing and/or fuel injection, an acoustic signal (KS) is established to derive a value (KW1,KW2) characteristic of the actual fuel injector or crankshaft angle settings. The values are compared with threshold values...

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Hauptverfasser: SCHUELER, MATTHIAS, LOEFFLER, AXEL
Format: Patent
Sprache:eng ; ger
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Beschreibung
Zusammenfassung:To operate an internal combustion motor, with mechanical systems to adjust the valve timing and/or fuel injection, an acoustic signal (KS) is established to derive a value (KW1,KW2) characteristic of the actual fuel injector or crankshaft angle settings. The values are compared with threshold values, to establish if there is a drift for correction. The process is run while the motor is running and stationary. Bei einer Brennkraftmaschine wird mindestens eine mechanische Stelleinrichtung wenigstens zeitweise angesteuert, und es wird ein Körperschallsignal (KSeff, KSint) erfasst. Es wird vorgeschlagen, dass aus dem Körperschallsignal (KSeff, KSint) mindestens eine Größe (KW1, KW2) gewonnen wird, welche eine tatsächliche Betätigung der mechanischen Stelleinrichtung der Brennkraftmaschine charakterisiert.