Control method for an internal combustion engine (ICE) restricts ICE speed in an ICE with several cylinders with pistons moving to and fro and a crankshaft driven by the pistons

A pressure maximum (M) in gas pressure of combustion gases is pushed in one of the cylinders to match a prior level so as to reduce torque applied to a crankshaft. Torque applied to pistons is reduced by the pistons in the direction of rotation of the crankshaft. Pressure (p) in an internal combusti...

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1. Verfasser: OTTOWITZ, ALFRED
Format: Patent
Sprache:eng ; ger
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Beschreibung
Zusammenfassung:A pressure maximum (M) in gas pressure of combustion gases is pushed in one of the cylinders to match a prior level so as to reduce torque applied to a crankshaft. Torque applied to pistons is reduced by the pistons in the direction of rotation of the crankshaft. Pressure (p) in an internal combustion engine's cylinder is traced if crankshaft speed should be reduced quickly via braking torque. Die Erfindung betrifft ein Verfahren zur Steuerung einer Brennkraftmaschine mit einer Mehrzahl von Zylindern, in den Zylindern hin und her beweglichen Kolben sowie einer von den Kolben angetriebenen Kurbelwelle, insbesondere zur Begrenzung der Drehzahl der Brennkraftmaschine, wobei ein von den Kolben in Drehrichtung der Kurbelwelle auf diese aufgebrachtes Drehmoment verringert wird. Um die Kurbelwelle möglichst schnell abzubremsen, zum Beispiel zur schnelleren Absenkung der Drehzahl im Falle einer Überschreitung einer vorgegebenen maximalen Drehzahl, wird erfindungsgemäß ein Druckmaximum (M) des Gasdrucks der Verbrennungsgase in mindestens einem der Zylinder nach früh verschoben, vorzugsweise bis zum oberen Totpunkt (OT) des Kolbens in dem mindestens einen Zylinder oder darüber hinaus.