Arrangement for controlling several actuators in combustion engines comprises a first pulse generator unit and a second pulse generator unit with an inlet and outlets for controlling parts of actuators

Arrangement comprises a first pulse generator unit (67) and a second pulse generator unit (81) with an inlet and outlets for controlling parts of actuators. The second pulse generator unit is controlled by a trigger pulse from the first pulse generator unit and produces pulses for controlling parts...

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Bibliographische Detailangaben
1. Verfasser: SCHIEMANN, JUERGEN
Format: Patent
Sprache:eng ; ger
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Beschreibung
Zusammenfassung:Arrangement comprises a first pulse generator unit (67) and a second pulse generator unit (81) with an inlet and outlets for controlling parts of actuators. The second pulse generator unit is controlled by a trigger pulse from the first pulse generator unit and produces pulses for controlling parts of the actuators based on a temporal relationship between the control pulses and/or the control pulses and the trigger pulses. An independent claim is also included for a method for controlling several actuators. Preferred Features: The second pulse generator unit comprises a data storage for data and a unit for generating the control pulses from the trigger pulses and the data. Anordnung zur Ansteuerung mehrerer Aktoren (MV1, MV2), die jeweils mit einem Puls oder einer Sequenz von Pulsen angesteuert werden, wobei eine zeitliche Beziehung zwischen den Pulsen für verschiedene Aktoren (MV1, MV2) besteht. Die Anordnung umfasst eine erste Pulsgenerierungseinheit (67) sowie eine zweite Pulsgenerierungseinheit (81) mit mindestens einem Eingang und Ausgängen für mindestens einen Teil der Aktoren (MV1, MV2). Die Ansteuerung erfolgt über mindestens einen Triggerpuls der ersten Pulsgenerierungseinheit (67) an mindestens einem Eingang der zweiten Pulsgenerierungseinheit (81), wobei die zweite Pulsgenerierungseinheit (81) die Ansteuerpulse an den Ausgängen für mindestens einen Teil der Aktoren (MV1, MV2) anhand der zeitlichen Beziehung zwischen den Ansteuerpulsen für die Aktoren (MV1, MV2) und/oder zwischen diesen Ansteuerpulsen und dem mindestens einen Triggerpuls erzeugt.