Hybrid drive topology e.g., diesel engine of personal vehicle, has rotor of electric machine converter unit with rotor connected via differential to driving vehicle axel
Hybrid drive topology characterized by the flywheel of a combustion engine forming a unit with the rotational, viable stator of an electric machine driven by a converter, the rotor of which is joined via a differential to the driving vehicle axel, in which the electrical machine is fed on the rotor-...
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Format: | Patent |
Sprache: | eng ; ger |
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Zusammenfassung: | Hybrid drive topology characterized by the flywheel of a combustion engine forming a unit with the rotational, viable stator of an electric machine driven by a converter, the rotor of which is joined via a differential to the driving vehicle axel, in which the electrical machine is fed on the rotor-side via slip rings or can be designed as, for example, a radial or axel flux machine, while a second converter-fed electrical machine drives or brakes a second drive axel, in which both converters are connected together on the intermediate circuit side and with an energy storage device.
Eine einfache, kompakte und kostengünstige hybride Antriebstopologie mit bestem Energieumwandlungswirkungsgrad ist dadurch gekennzeichnet, dass das Schwungrad eines Verbrennungsmotors mit dem rotationsfähigen Stator einer über einen Umrichter betriebenen, elektrischen Maschine eine Einheit bildet, deren Rotor über ein Differential mit einer antreibenden Fahrzeugachse verbunden ist, wobei die elektrische Maschine rotorseitig über Schleifringe gespeist wird, während eine zweite umrichtergespeiste elektrische Maschine eine zweite Antriebsachse antreibt bzw. bremst. Beide Umrichter sind hierbei zwischenkreisseitig miteinander und mit einem Energiespeicher verbunden. Alternativ kann der Umrichter der ersten Maschine rotationssymmetrisch in seine Maschine integriert werden, so dass nur noch zwei Schleifringe notwendig sind, und die zweite elektrische Maschine kann auch durch mehrere Radnabenmotoren ersetzt werden. |
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