Signal transmission controlling method for e.g. electrical brake pedal, of motor vehicle, involves processing signals to pulse wave modulation signals and transmitting to receiver for plausibility check
The method involves transmitting signals (U1, U2, U3), which are redundant to each other and produced by sensors (S1, S2, S3), in reaction to actuation of a pedal (P) to independent signal processors (SCA, SCB). The signals are processed to pulse wave modulation (PWM) signals (A, B) and transmitted...
Gespeichert in:
1. Verfasser: | |
---|---|
Format: | Patent |
Sprache: | eng ; ger |
Schlagworte: | |
Online-Zugang: | Volltext bestellen |
Tags: |
Tag hinzufügen
Keine Tags, Fügen Sie den ersten Tag hinzu!
|
container_end_page | |
---|---|
container_issue | |
container_start_page | |
container_title | |
container_volume | |
creator | ZELGER, CHRISTIAN |
description | The method involves transmitting signals (U1, U2, U3), which are redundant to each other and produced by sensors (S1, S2, S3), in reaction to actuation of a pedal (P) to independent signal processors (SCA, SCB). The signals are processed to pulse wave modulation (PWM) signals (A, B) and transmitted to a receiver for plausibility check. The signals to be processed are adjusted during the plausibility check. Independent claims are also included for the following: (1) a system for controlling signal transmissions to an electrical pedal (2) a computer program with a program code for controlling signal transmission to an electrical pedal (3) a computer program product with a program code for controlling signal transmission to an electrical pedal.
Die Erfindung betrifft ein Verfahren zur Kontrolle einer Signalübertragung eines elektrischen Pedals, bei dem zueinander redundante, in Reaktion auf eine Betätigung des Pedals (P) von n unabhängigen Sensoren (S1, S2, S3) erzeugte Signale (U1, U2, U3) m unabhängigen Signalaufbereitungen (SCA, SCB) zugeleitet, von diesen zu m PWM-Signalen aufbereitet und an einen Empfänger zur Plausibilitätsprüfung übertragen werden, wobei m und n als ganze Zahlen größer 1 und m kleiner als n gewählt werden und bei der Plausibilitätsprüfung die je ein aufbereitetes Signal (A, B) bildenden aufzubereitenden Signale (U1, U2, U3) untereinander in eine erste und die aufbereiteten Signale untereinander in eine zweite fest vorgegebene, auf Plausibilität zu prüfende Beziehung gestellt und die Plausibilitäten der jeweiligen Beziehungen entsprechend geprüft werden. Ferner betrifft die vorliegende Erfindung ein entsprechendes System (10). |
format | Patent |
fullrecord | <record><control><sourceid>epo_EVB</sourceid><recordid>TN_cdi_epo_espacenet_DE102006017302A1</recordid><sourceformat>XML</sourceformat><sourcesystem>PC</sourcesystem><sourcerecordid>DE102006017302A1</sourcerecordid><originalsourceid>FETCH-epo_espacenet_DE102006017302A13</originalsourceid><addsrcrecordid>eNqNjrFOw0AQRN1QIOAftqEL0TmRoEYQRA99dDmP7VXWt6e7tRG_yFdxiUhPNc17M3Pd_HzwEL2QZR_LxKWwRgoaLasIx4Em2Kgd9ZoJ62FNEATLHKpzyP4ISui8rEh7mtQqtWDkIFgRx0VlQaGUNaA217ZyXitkSmmWAvryC6rYzeLtNH0BfOwun8xOZjUyAnhBPp9J4ufCBxa2bwojwvG2ueqriru_vGnu33afL-8PSLpHST4gwvavu9ZtnHt07dPWbZ7b7X-5X6e8Z1o</addsrcrecordid><sourcetype>Open Access Repository</sourcetype><iscdi>true</iscdi><recordtype>patent</recordtype></control><display><type>patent</type><title>Signal transmission controlling method for e.g. electrical brake pedal, of motor vehicle, involves processing signals to pulse wave modulation signals and transmitting to receiver for plausibility check</title><source>esp@cenet</source><creator>ZELGER, CHRISTIAN</creator><creatorcontrib>ZELGER, CHRISTIAN</creatorcontrib><description>The method involves transmitting signals (U1, U2, U3), which are redundant to each other and produced by sensors (S1, S2, S3), in reaction to actuation of a pedal (P) to independent signal processors (SCA, SCB). The signals are processed to pulse wave modulation (PWM) signals (A, B) and transmitted to a receiver for plausibility check. The signals to be processed are adjusted during the plausibility check. Independent claims are also included for the following: (1) a system for controlling signal transmissions to an electrical pedal (2) a computer program with a program code for controlling signal transmission to an electrical pedal (3) a computer program product with a program code for controlling signal transmission to an electrical pedal.
Die Erfindung betrifft ein Verfahren zur Kontrolle einer Signalübertragung eines elektrischen Pedals, bei dem zueinander redundante, in Reaktion auf eine Betätigung des Pedals (P) von n unabhängigen Sensoren (S1, S2, S3) erzeugte Signale (U1, U2, U3) m unabhängigen Signalaufbereitungen (SCA, SCB) zugeleitet, von diesen zu m PWM-Signalen aufbereitet und an einen Empfänger zur Plausibilitätsprüfung übertragen werden, wobei m und n als ganze Zahlen größer 1 und m kleiner als n gewählt werden und bei der Plausibilitätsprüfung die je ein aufbereitetes Signal (A, B) bildenden aufzubereitenden Signale (U1, U2, U3) untereinander in eine erste und die aufbereiteten Signale untereinander in eine zweite fest vorgegebene, auf Plausibilität zu prüfende Beziehung gestellt und die Plausibilitäten der jeweiligen Beziehungen entsprechend geprüft werden. Ferner betrifft die vorliegende Erfindung ein entsprechendes System (10).</description><language>eng ; ger</language><subject>ARRANGEMENT OF BRAKING ELEMENTS ON VEHICLES IN GENERAL ; BLASTING ; BRAKE CONTROL SYSTEMS OR PARTS THEREOF, IN GENERAL ; COMBUSTION ENGINES ; CONTROLLING COMBUSTION ENGINES ; HEATING ; HOT-GAS OR COMBUSTION-PRODUCT ENGINE PLANTS ; LIGHTING ; MECHANICAL ENGINEERING ; PERFORMING OPERATIONS ; PORTABLE DEVICES FOR PREVENTING UNWANTED MOVEMENT OFVEHICLES ; TRANSPORTING ; VEHICLE BRAKE CONTROL SYSTEMS OR PARTS THEREOF ; VEHICLE MODIFICATIONS TO FACILITATE COOLING OF BRAKES ; VEHICLES IN GENERAL ; WEAPONS</subject><creationdate>2007</creationdate><oa>free_for_read</oa><woscitedreferencessubscribed>false</woscitedreferencessubscribed></display><links><openurl>$$Topenurl_article</openurl><openurlfulltext>$$Topenurlfull_article</openurlfulltext><thumbnail>$$Tsyndetics_thumb_exl</thumbnail><linktohtml>$$Uhttps://worldwide.espacenet.com/publicationDetails/biblio?FT=D&date=20071018&DB=EPODOC&CC=DE&NR=102006017302A1$$EHTML$$P50$$Gepo$$Hfree_for_read</linktohtml><link.rule.ids>230,308,776,881,25542,76290</link.rule.ids><linktorsrc>$$Uhttps://worldwide.espacenet.com/publicationDetails/biblio?FT=D&date=20071018&DB=EPODOC&CC=DE&NR=102006017302A1$$EView_record_in_European_Patent_Office$$FView_record_in_$$GEuropean_Patent_Office$$Hfree_for_read</linktorsrc></links><search><creatorcontrib>ZELGER, CHRISTIAN</creatorcontrib><title>Signal transmission controlling method for e.g. electrical brake pedal, of motor vehicle, involves processing signals to pulse wave modulation signals and transmitting to receiver for plausibility check</title><description>The method involves transmitting signals (U1, U2, U3), which are redundant to each other and produced by sensors (S1, S2, S3), in reaction to actuation of a pedal (P) to independent signal processors (SCA, SCB). The signals are processed to pulse wave modulation (PWM) signals (A, B) and transmitted to a receiver for plausibility check. The signals to be processed are adjusted during the plausibility check. Independent claims are also included for the following: (1) a system for controlling signal transmissions to an electrical pedal (2) a computer program with a program code for controlling signal transmission to an electrical pedal (3) a computer program product with a program code for controlling signal transmission to an electrical pedal.
Die Erfindung betrifft ein Verfahren zur Kontrolle einer Signalübertragung eines elektrischen Pedals, bei dem zueinander redundante, in Reaktion auf eine Betätigung des Pedals (P) von n unabhängigen Sensoren (S1, S2, S3) erzeugte Signale (U1, U2, U3) m unabhängigen Signalaufbereitungen (SCA, SCB) zugeleitet, von diesen zu m PWM-Signalen aufbereitet und an einen Empfänger zur Plausibilitätsprüfung übertragen werden, wobei m und n als ganze Zahlen größer 1 und m kleiner als n gewählt werden und bei der Plausibilitätsprüfung die je ein aufbereitetes Signal (A, B) bildenden aufzubereitenden Signale (U1, U2, U3) untereinander in eine erste und die aufbereiteten Signale untereinander in eine zweite fest vorgegebene, auf Plausibilität zu prüfende Beziehung gestellt und die Plausibilitäten der jeweiligen Beziehungen entsprechend geprüft werden. Ferner betrifft die vorliegende Erfindung ein entsprechendes System (10).</description><subject>ARRANGEMENT OF BRAKING ELEMENTS ON VEHICLES IN GENERAL</subject><subject>BLASTING</subject><subject>BRAKE CONTROL SYSTEMS OR PARTS THEREOF, IN GENERAL</subject><subject>COMBUSTION ENGINES</subject><subject>CONTROLLING COMBUSTION ENGINES</subject><subject>HEATING</subject><subject>HOT-GAS OR COMBUSTION-PRODUCT ENGINE PLANTS</subject><subject>LIGHTING</subject><subject>MECHANICAL ENGINEERING</subject><subject>PERFORMING OPERATIONS</subject><subject>PORTABLE DEVICES FOR PREVENTING UNWANTED MOVEMENT OFVEHICLES</subject><subject>TRANSPORTING</subject><subject>VEHICLE BRAKE CONTROL SYSTEMS OR PARTS THEREOF</subject><subject>VEHICLE MODIFICATIONS TO FACILITATE COOLING OF BRAKES</subject><subject>VEHICLES IN GENERAL</subject><subject>WEAPONS</subject><fulltext>true</fulltext><rsrctype>patent</rsrctype><creationdate>2007</creationdate><recordtype>patent</recordtype><sourceid>EVB</sourceid><recordid>eNqNjrFOw0AQRN1QIOAftqEL0TmRoEYQRA99dDmP7VXWt6e7tRG_yFdxiUhPNc17M3Pd_HzwEL2QZR_LxKWwRgoaLasIx4Em2Kgd9ZoJ62FNEATLHKpzyP4ISui8rEh7mtQqtWDkIFgRx0VlQaGUNaA217ZyXitkSmmWAvryC6rYzeLtNH0BfOwun8xOZjUyAnhBPp9J4ufCBxa2bwojwvG2ueqriru_vGnu33afL-8PSLpHST4gwvavu9ZtnHt07dPWbZ7b7X-5X6e8Z1o</recordid><startdate>20071018</startdate><enddate>20071018</enddate><creator>ZELGER, CHRISTIAN</creator><scope>EVB</scope></search><sort><creationdate>20071018</creationdate><title>Signal transmission controlling method for e.g. electrical brake pedal, of motor vehicle, involves processing signals to pulse wave modulation signals and transmitting to receiver for plausibility check</title><author>ZELGER, CHRISTIAN</author></sort><facets><frbrtype>5</frbrtype><frbrgroupid>cdi_FETCH-epo_espacenet_DE102006017302A13</frbrgroupid><rsrctype>patents</rsrctype><prefilter>patents</prefilter><language>eng ; ger</language><creationdate>2007</creationdate><topic>ARRANGEMENT OF BRAKING ELEMENTS ON VEHICLES IN GENERAL</topic><topic>BLASTING</topic><topic>BRAKE CONTROL SYSTEMS OR PARTS THEREOF, IN GENERAL</topic><topic>COMBUSTION ENGINES</topic><topic>CONTROLLING COMBUSTION ENGINES</topic><topic>HEATING</topic><topic>HOT-GAS OR COMBUSTION-PRODUCT ENGINE PLANTS</topic><topic>LIGHTING</topic><topic>MECHANICAL ENGINEERING</topic><topic>PERFORMING OPERATIONS</topic><topic>PORTABLE DEVICES FOR PREVENTING UNWANTED MOVEMENT OFVEHICLES</topic><topic>TRANSPORTING</topic><topic>VEHICLE BRAKE CONTROL SYSTEMS OR PARTS THEREOF</topic><topic>VEHICLE MODIFICATIONS TO FACILITATE COOLING OF BRAKES</topic><topic>VEHICLES IN GENERAL</topic><topic>WEAPONS</topic><toplevel>online_resources</toplevel><creatorcontrib>ZELGER, CHRISTIAN</creatorcontrib><collection>esp@cenet</collection></facets><delivery><delcategory>Remote Search Resource</delcategory><fulltext>fulltext_linktorsrc</fulltext></delivery><addata><au>ZELGER, CHRISTIAN</au><format>patent</format><genre>patent</genre><ristype>GEN</ristype><title>Signal transmission controlling method for e.g. electrical brake pedal, of motor vehicle, involves processing signals to pulse wave modulation signals and transmitting to receiver for plausibility check</title><date>2007-10-18</date><risdate>2007</risdate><abstract>The method involves transmitting signals (U1, U2, U3), which are redundant to each other and produced by sensors (S1, S2, S3), in reaction to actuation of a pedal (P) to independent signal processors (SCA, SCB). The signals are processed to pulse wave modulation (PWM) signals (A, B) and transmitted to a receiver for plausibility check. The signals to be processed are adjusted during the plausibility check. Independent claims are also included for the following: (1) a system for controlling signal transmissions to an electrical pedal (2) a computer program with a program code for controlling signal transmission to an electrical pedal (3) a computer program product with a program code for controlling signal transmission to an electrical pedal.
Die Erfindung betrifft ein Verfahren zur Kontrolle einer Signalübertragung eines elektrischen Pedals, bei dem zueinander redundante, in Reaktion auf eine Betätigung des Pedals (P) von n unabhängigen Sensoren (S1, S2, S3) erzeugte Signale (U1, U2, U3) m unabhängigen Signalaufbereitungen (SCA, SCB) zugeleitet, von diesen zu m PWM-Signalen aufbereitet und an einen Empfänger zur Plausibilitätsprüfung übertragen werden, wobei m und n als ganze Zahlen größer 1 und m kleiner als n gewählt werden und bei der Plausibilitätsprüfung die je ein aufbereitetes Signal (A, B) bildenden aufzubereitenden Signale (U1, U2, U3) untereinander in eine erste und die aufbereiteten Signale untereinander in eine zweite fest vorgegebene, auf Plausibilität zu prüfende Beziehung gestellt und die Plausibilitäten der jeweiligen Beziehungen entsprechend geprüft werden. Ferner betrifft die vorliegende Erfindung ein entsprechendes System (10).</abstract><oa>free_for_read</oa></addata></record> |
fulltext | fulltext_linktorsrc |
identifier | |
ispartof | |
issn | |
language | eng ; ger |
recordid | cdi_epo_espacenet_DE102006017302A1 |
source | esp@cenet |
subjects | ARRANGEMENT OF BRAKING ELEMENTS ON VEHICLES IN GENERAL BLASTING BRAKE CONTROL SYSTEMS OR PARTS THEREOF, IN GENERAL COMBUSTION ENGINES CONTROLLING COMBUSTION ENGINES HEATING HOT-GAS OR COMBUSTION-PRODUCT ENGINE PLANTS LIGHTING MECHANICAL ENGINEERING PERFORMING OPERATIONS PORTABLE DEVICES FOR PREVENTING UNWANTED MOVEMENT OFVEHICLES TRANSPORTING VEHICLE BRAKE CONTROL SYSTEMS OR PARTS THEREOF VEHICLE MODIFICATIONS TO FACILITATE COOLING OF BRAKES VEHICLES IN GENERAL WEAPONS |
title | Signal transmission controlling method for e.g. electrical brake pedal, of motor vehicle, involves processing signals to pulse wave modulation signals and transmitting to receiver for plausibility check |
url | https://sfx.bib-bvb.de/sfx_tum?ctx_ver=Z39.88-2004&ctx_enc=info:ofi/enc:UTF-8&ctx_tim=2025-02-03T22%3A51%3A52IST&url_ver=Z39.88-2004&url_ctx_fmt=infofi/fmt:kev:mtx:ctx&rfr_id=info:sid/primo.exlibrisgroup.com:primo3-Article-epo_EVB&rft_val_fmt=info:ofi/fmt:kev:mtx:patent&rft.genre=patent&rft.au=ZELGER,%20CHRISTIAN&rft.date=2007-10-18&rft_id=info:doi/&rft_dat=%3Cepo_EVB%3EDE102006017302A1%3C/epo_EVB%3E%3Curl%3E%3C/url%3E&disable_directlink=true&sfx.directlink=off&sfx.report_link=0&rft_id=info:oai/&rft_id=info:pmid/&rfr_iscdi=true |