Method for direct start of multi-cylinder internal combustion piston engine is arranged so that gas exchange valve unit of first combustion chamber during first compression stroke is opened towards end crankshaft reverse movement

The method for direct start of a multi-cylinder internal combustion piston engine is arranged so that a gas exchange valve unit (22a) of the first combustion chamber (14a) during at least a greater part of its first compression stroke is opened towards the end (U) of the reverse movement of the cran...

Ausführliche Beschreibung

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Bibliographische Detailangaben
Hauptverfasser: CASAL KULZER, ANDRE-FRANCISCO, GENIESER, PATRIC, ZUELCH, CHRISTOPH
Format: Patent
Sprache:eng ; ger
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Beschreibung
Zusammenfassung:The method for direct start of a multi-cylinder internal combustion piston engine is arranged so that a gas exchange valve unit (22a) of the first combustion chamber (14a) during at least a greater part of its first compression stroke is opened towards the end (U) of the reverse movement of the crankshaft. The gas exchange valve towards the end of the reverse movement opens at an earlier crank angle than the same of other gas exchange valve (18a) of the first combustion chamber in normal operation with the crankshaft (30) rotating forwards. Independent claims are included for the following: (1) a computer program for programming the proposed method; (2) an electrical storage medium for a control and/or regulating unit, for storing a computer program; and (3) a control and/or regulating unit (38) which is programmed for use in the proposed method. Für den Direktstart einer mehrzylindrigen Kolben-Brennkraftmaschine (10) wird Kraftstoff direkt in einen in einem ersten Verdichtungstakt (40a) befindlichen ersten Brennraum eingespritzt (47) und entzündet (49) und so eine erste Verbrennung ausgelöst. Auf diese Weise bewegt sich eine Kurbelwelle zunächst rückwärts (48). Dann wird Kraftstoff in einen in einem ersten Arbeitstakt (42b) befindlichen zweiten Brennraum eingespritzt (50) und entzündet (52) und so eine zweite Verbrennung ausgelöst. Auf diese Weise beginnt sich die Kurbelwelle in Vorwärtsrichtung zu drehen (54). Es wird vorgeschlagen, dass eine Gaswechseleinrichtung des ersten Brennraums während mindestens eines Großteils von dessen erstem Verdichtungstakt (40a) nach dem Ende (U) der Rückwärtsbewegung (48) geöffnet ist (56).