Rubber bearing for stabilizer in chassis of motor vehicle, has reinforcing bodies formed as rod-shaped inserts extending parallel to stabilizer, where inserts are inserted into corresponding recesses in bearing body

The bearing has a joint (4) in an area of a stabilizer, and reinforcing bodies inserted in the elastomer of a bearing support, where the joint is extended in a longitudinal direction (3) of a retainer (2). The bodies are formed as rod shaped inserts (5) extending parallel to the stabilizer, where th...

Ausführliche Beschreibung

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Bibliographische Detailangaben
Hauptverfasser: FEICHTINGER, JENS, KAEFER, THOMAS, KNOBEL, DENNIS
Format: Patent
Sprache:eng ; ger
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Beschreibung
Zusammenfassung:The bearing has a joint (4) in an area of a stabilizer, and reinforcing bodies inserted in the elastomer of a bearing support, where the joint is extended in a longitudinal direction (3) of a retainer (2). The bodies are formed as rod shaped inserts (5) extending parallel to the stabilizer, where the inserts are inserted into corresponding recesses in a bearing body (1). The inserts are arranged in the elastomer and are connected with the body by vulcanization, adherence and/or form-fit manner. Die Erfindung betrifft ein Gummilager für einen Stabilisator im Fahrwerk eines Kraftfahrzeugs mit einer Trennfuge im Bereich des aufzunehmenden Stabilisators sowie mit in das Elastomer des Lagerkörpers eingesetzten Versteifungskörpern, wobei die Versteifungskörper als sich parallel zum Stabilisator erstreckende stabförmige Einsätze ausgebildet sind, die in entsprechende Ausnehmungen im Lagerkörper eingesetzt sind. Vorzugsweise sind die Einsätze ebenfalls in einem Elastomer ausgeführt, dessen Shorehärte jedoch höher ist als diejenige des Elastomers des Lagerkörpers. Die Einsätze können mit dem Lagerkörper durch Vulkanisation oder Kleben und/oder formschlüssig verbunden sein.