Method for regulating electrodynamic drive system of motor vehicle, involves disposing electric machine, which is used as electrodynamic starting element and summing transmission between combustion engine and transmission

The method involves disposing an electric machine (3), which is used as an electrodynamic starting element and summing transmission (4) between a combustion engine (2) and a transmission (5). A controllable crawling state of the motor vehicle in an electrodynamic drive system is induced by triggerin...

Ausführliche Beschreibung

Gespeichert in:
Bibliographische Detailangaben
Hauptverfasser: SCHOEN, WOLFGANG, ROSKE, MICHAEL, MUELLER, AXEL-MICHAEL, GRIESMEIER, UWE, AMANN, NOTKER, WALLNER, STEFAN
Format: Patent
Sprache:eng ; ger
Schlagworte:
Online-Zugang:Volltext bestellen
Tags: Tag hinzufügen
Keine Tags, Fügen Sie den ersten Tag hinzu!
Beschreibung
Zusammenfassung:The method involves disposing an electric machine (3), which is used as an electrodynamic starting element and summing transmission (4) between a combustion engine (2) and a transmission (5). A controllable crawling state of the motor vehicle in an electrodynamic drive system is induced by triggering the electric machine through a control device (6), in effective connection with the summing transmission, when a gear is engaged and an accelerator is not actuated. An independent claim is also included for a device for regulating an electrodynamic drive system of a motor vehicle. Die Erfindung betrifft ein Verfahren und eine Vorrichtung zur Regelung eines elektrodynamischen Antriebssystems (1) eines Kraftfahrzeuges, bei dem eine im Wesentlichen als ein elektrodynamisches Anfahrelement dienende elektrische Maschine (3) und ein Summierungsgetriebe (4) zwischen einem Verbrennungsmotor (2) und einem Getriebe (5) angeordnet sind. Zur Verbesserung des Fahrkomforts bei einem Fahrzeug mit einem elektrodynamischen Antriebssystem ist vorgesehen, dass mit Hilfe einer Ansteuerung wenigstens der elektrischen Maschine (3) über eine Steuerungsvorrichtung (6), in Wirkverbindung mit dem Summierungsgetriebe (4), bei eingelegtem Gang und nicht betätigtem Fahrpedal, ein regelbarer Kriech-Fahrzustand des Kraftfahrzeuges herbeigeführt wird.