Torsional vibration damper pulley combination for damping of torsional vibrations of crankshaft of motorcar engine, has primary mass connected torque proof with shaft along rotation axis of combination and rotary flexible secondary mass

The torsional vibration damper (1) pulley (8) combination exhibits a primary mass (4,5) which is connected torque proof with a shaft along rotation axis (R) of the combination and a secondary mass compared to primary mass is rotatory flexible and is coupled to primary mass .The torsional vibration d...

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1. Verfasser: DEPP, JUERGEN CHRISTIAN
Format: Patent
Sprache:eng ; ger
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Beschreibung
Zusammenfassung:The torsional vibration damper (1) pulley (8) combination exhibits a primary mass (4,5) which is connected torque proof with a shaft along rotation axis (R) of the combination and a secondary mass compared to primary mass is rotatory flexible and is coupled to primary mass .The torsional vibration damper and the pulley together form a housing in which a majority of elastic clutch elements are loosely arranged. The elastic clutch elements and other optional parts of the combination form flexible rotating joint of the torsional vibration damper and the pulley. Die Erfindung betrifft eine Drehschwingungsdämpfer-Riemenscheiben-Kombination, wobei der Drehschwingungsdämpfer (1) eine Primärmasse (4, 5) aufweist, die drehfest mit einer entlang einer Rotationsachse (R) der Kombination verlaufenden Welle verbindbar ist. Ferner weist der Drehschwingungsdämpfer (1) eine Sekundärmasse (3) auf, die gegenüber der Primärmasse (4, 5) drehbeweglich ist und die so an die Primärmasse (4, 5) angekoppelt ist, dass Drehschwingungen, insbesondere Drehschwingungen einer Kurbelwelle eines Straßen-Kraftfahrzeugmotors, gedämpft werden. Der Drehschwingungsdämpfer (1) und die Riemenscheibe (8) bilden gemeinsam ein Gehäuse, in dem eine Mehrzahl von elastischen Kupplungselementen (15) lose angeordnet ist, sodass das Gehäuse, die elastischen Kupplungselemente (15) und optional weitere Teile der Kombination eine elastische Drehkupplung des Drehschwingungsdämpfers (1) und der Riemenscheibe (8) bilden.