Fluid injection valve especially for high pressure fuel injection into a combustion engine has valve unit with spring low pressure chamber and hydraulic pressure control chamber
A fluid injection valve comprises a fuel injection hole (13), an opening and closing valve unit (7-9) sliding in a body (2) and comprising a needle piston joined to a compensating piston and a needle (7) having a cross-section greater than that of the compensating piston. The unit has a high pressur...
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Format: | Patent |
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Zusammenfassung: | A fluid injection valve comprises a fuel injection hole (13), an opening and closing valve unit (7-9) sliding in a body (2) and comprising a needle piston joined to a compensating piston and a needle (7) having a cross-section greater than that of the compensating piston. The unit has a high pressure at an end face of the compensating piston to close the hole by a spring (18). There is a low-pressure chamber (30) for valve closing, a control chamber (19) giving hydraulic pressure and a hydraulic control for opening and closing.
In einem Fluideinspritzventil (1) gleitet eine Ventileinheit (7-9) in einem Einspritzkörper (2-5), um das Einspritzloch (13) zu öffnen und zu schließen. Die Ventileinheit (7-9) hat einen Nadelkolben (8) und einen Ausgleichskolben (9) und eine Nadel (7), die mit dem einen und dem anderen Ende des Nadelkolbens (8) verbunden sind. Die Nadel (7) hat eine Querschnittsfläche, die größer ist als die des Ausgleichskolbens (9). Hochdruck wirkt auf eine Endfläche des Ausgleichskolbens (9), eine Feder (18) drängt die Ventileinheit (7-9) und eine Niederdruckkammer (30) führt Niederdruck, um auf das eine Ende des Nadelkolbens (8) zu wirken, um das Einspritzloch (13) zu schließen. Eine Steuerkammer (19) bringt hydraulischen Steuerdruck auf das andere Ende des Nadelkolbens (8) auf, um das Einspritzloch (13) zu öffnen. |
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