Brake actuating device for motor vehicle, has bearing unit designed as bolt and comprising outer cylindrical sections and middle cylindrical section, where diameter of outer sections is larger than diameter of middle section

The device has a locking unit that is provided at a pedal (1) and cooperates with a bearing unit (4) that is designed as a bolt. The bearing unit has outer cylindrical sections (8, 9) at its ends (6, 7) and a middle cylindrical section (12), where the diameter of the outer sections is larger than th...

Ausführliche Beschreibung

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Bibliographische Detailangaben
Hauptverfasser: NIEPENBERG, MARCEL, FALLER, JUERGEN
Format: Patent
Sprache:eng ; ger
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Beschreibung
Zusammenfassung:The device has a locking unit that is provided at a pedal (1) and cooperates with a bearing unit (4) that is designed as a bolt. The bearing unit has outer cylindrical sections (8, 9) at its ends (6, 7) and a middle cylindrical section (12), where the diameter of the outer sections is larger than the diameter of the middle section. The outer cylindrical sections (8, 9) are arranged in respective boreholes (10, 11) of a fork head (5) in an actuating rod (2). The middle cylindrical section (12) cooperates with a locking arm (3) of the pedal in a form-fit manner. An independent claim is also included for a method for assembly of a brake actuating device. Die Erfindung betrifft eine Bremsbetätigungsvorrichtung mit einem Pedal 1, einer Betätigungsstange 2 zur Übertragung einer Betätigungskraft auf einen Hauptbremszylinder oder einen Bremskraftverstärker einer Kraftfahrzeugbremsanlage und wenigstens einem an dem Pedal 1 vorgesehenen Rastelement 3, welches formschlüssig mit einem Lagerungselement 4 zusammenwirkt, welches an der Betätigungsstange 2 angeordnet ist, wobei zwischen dem Pedal 1 und der Betätigungsstange 2 Schwenkbewegungen möglich sind. Erfindungsgemäß ist das Lagerungselement als Bolzen 4 mit mehreren zylindrischen Abschnitten ausgebildet, wobei der Bolzen 4 an seinen Enden 6, 7 jeweils einen äußeren zylindrischen Abschnitt 8, 9 mit einem ersten Durchmesser D1 aufweist, welcher in einer Bohrung 10, 11 eines Gabelkopfes 5 der Betätigungsstange 2 angeordnet ist, und in einem mittleren Bereich des Bolzens 4 ein weiterer, mittlerer zylindrischer Abschnitt 12 mit einem zweiten Durchmesser D2 vorgesehen ist, mit welchem wenigstens ein Rastarm 3 des Pedals als Rastelement formschlüssig zusammenwirkt.