Motor vehicle seat, has release and control lever, which is held against force that is exerted during crash fall, by locking pin, in locking position, where pin is set during operation of lever for unlocking stopper fitting
The seat has a fitting part, which is formed as a lockable and unlockable stopper fitting. A release lever (10) is provided for unlocking the stopper fitting, where the lever is rotatably connected with an axis. A release and control lever is held against the force that is exerted on seat during cra...
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Format: | Patent |
Sprache: | eng ; ger |
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Zusammenfassung: | The seat has a fitting part, which is formed as a lockable and unlockable stopper fitting. A release lever (10) is provided for unlocking the stopper fitting, where the lever is rotatably connected with an axis. A release and control lever is held against the force that is exerted on seat during crash fall, by a locking pin (24). The pin is set during operation of the lever for unlocking the fitting.
Die Erfindung betrifft einen Kraftfahrzeugsitz mit einem Sitzteil (2) und einer Rückenlehne (4), die über an den Seiten des Sitzteiles (2) und der Rückenlehne (4) angeordnete Beschläge (6) um eine Achse (8) schwenkbar am Sitzteil (2) angeordnet ist. Jeder Beschlag (6) weist zwei gelenkig miteinander verbundene Beschlagteile auf, von denen ein Beschlagteil mit dem Sitzteil (2) und der andere Beschlagteil mit der Rückenlehne (4) verbunden ist, wobei ein Beschlagteil als verriegelbarer und entriegelbarer Rastbeschlag ausgebildet ist. Zur Entriegelung des Rastbeschlages ist ein Lösehebel (10) vorgesehen, der in Wirkverbindung mit einem Bedienhebel (16) steht. Um im Crashfalle ein ungewolltes Entriegeln des Rastbeschlages zu verhindern, wird der Bedienhebel (16) bei verriegeltem Rastbeschlag von einer Sperreinrichtung (22, 24; 50, 52; 54, 56; 58) gegen vom Beschlag im Crashfalle kommende Kräfte in Verriegelungsstellung gehalten. |
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