Cylinder crankshaft housing for use in reciprocating piston engine, has connecting rod window formed by casting and comprising walls that have boundary line and covering lines of cylinder running track and are chamfered in angle region
The housing has a connecting rod window (3) with a square cross section and formed by casting. The window comprises walls that are axially running with respect to a cylinder running track (1). The walls have a boundary line (4) of the cylinder running track exhibiting an angle of smaller than 10 deg...
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Format: | Patent |
Sprache: | eng ; ger |
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Zusammenfassung: | The housing has a connecting rod window (3) with a square cross section and formed by casting. The window comprises walls that are axially running with respect to a cylinder running track (1). The walls have a boundary line (4) of the cylinder running track exhibiting an angle of smaller than 10 degree. The window has another wall that runs on the boundary side of the track and has a covering line (6) of the track exhibiting an angle ranging between 43 degree and 47 degree. The walls of the window are chamfered in the angle region. An independent claim is also included for a method for manufacturing a connecting rod window in a running track of a cylinder crankshaft housing.
Die Erfindung betrifft ein Zylinderkurbelwellengehäuse mit mindestens einer Zylinderlaufbahn sowie ein Verfahren zu dessen Herstellung. Das erfindungsgemäße Zylinderkurbelwellengehäuse wird in bekannter Weise gegossen und die Zylinderlauffläche in bekannter Weise geglättet, insbesondere gehont. Hierbei kann ein Pleuelfenster bereits beim Gießen in besonderer Weise berücksichtigt werden. Bei dem fertig gegossenen Zylinderkurbelwellengehäuse werden die Wandungen des Pleuelfensters angeschrägt. Die Anschrägung erfolgt in der Art, dass die Axialwandungen eines Pleuelfensters unter einem Winkel eingebracht werden, der mit der gedachten Umfangslinie der Zylinderlaufbahn einen eingeschlossenen Winkel aufweisen, der kleiner 30 DEG , bevorzugt kleiner 20 DEG und besonders bevorzugt kleiner 10 DEG , ist. Die Umfangswandung des Pleuelfensters hingegen weist mit der Mantellinie der Zylinderlaufbahn einen eingeschlossenen Winkel zwischen 30 DEG und 60 DEG , bevorzugt zwischen 40 DEG und 50 DEG und besonders bevorzugt zwischen 43 DEG und 47 DEG , auf. |
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