Brake pedal for motor vehicle, has tread plate that is fastened to end of base body, and rim hole enclosed by bushing that is arranged within base body and formed as separate component for accommodating bearing pin

The pedal has a hollow profile type base body (12) and a tread plate, which is fastened to an end of the base body. A passage opening (6) is formed at the other end of the base body for retaining a bearing pin. The bearing pin is formed at the base body, and is formed through a rim hole (14) that is...

Ausführliche Beschreibung

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Bibliographische Detailangaben
Hauptverfasser: KUSCHEL, STEPHAN, ROEPKE, THOMAS
Format: Patent
Sprache:eng ; ger
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Beschreibung
Zusammenfassung:The pedal has a hollow profile type base body (12) and a tread plate, which is fastened to an end of the base body. A passage opening (6) is formed at the other end of the base body for retaining a bearing pin. The bearing pin is formed at the base body, and is formed through a rim hole (14) that is formed on the base body. The rim hole is enclosed by a bushing (10), which is arranged within the base body. The bushing is formed as a separate component for accommodating the bearing pin. An independent claim is also included for a method for manufacturing a pedal of a pedal arrangement. Die Erfindung betrifft ein Pedal (1) einer Pedalanlage eines Kraftfahrzeugs und ein Verfahren zur Herstellung des Pedals (1). Das Pedal besteht aus einem hohlprofilartigen innenhochdruckumgeformten Grundkörper (2), einer Trittplatte (3), die am Grundkörper (2) einenends befestigt ist, und einer Durchgangsöffnung (6) zur Aufnahme eines Lagerzapfens (7), welche am Grundkörper (2) anderenends ausgebildet ist. Um mit relativ geringem Aufwand eine hohe Kraftaufnahme des Pedalendes (4, 5) schadensfrei zu erzielen, wird vorgeschlagen, dass die Durchgangsöffnung (6) durch einen aus dem Grundkörper (2) geformten Durchzug (14, 15) gebildet ist. Zur Ausbildung der Durchgangsöffnung (6) wird zuerst auf beiden gegenüberliegenden Seiten des Endes (6) des Grundkörpers (2) ein Loch geringeren Durchmessers als der der zu erzeugenden Durchgangsöffnung (6) ausgeschnitten, wonach die Lochränder (12) in das Innere (11) des hohlen Grundkörpers (2) unter Bildung des die Durchgangsöffnung (6) bildenden Durchzuges (14, 15) hineingebogen werden.