Steering wheel locking system, comprises sensor at steering column monitoring steering angle and torsion forces

The vehicle is directed with a steering wheel (3) comprising a steering column (2) with a sensor (4) attached. The sensor (4) is connected to an electrically operated locking system (1,10) and monitors the steering angle and the torsion forces acting on the column (2). The unit (2,3) can only be unl...

Ausführliche Beschreibung

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Bibliographische Detailangaben
Hauptverfasser: BORNGRAEBER, RALF, WISTRACH, MICHAEL
Format: Patent
Sprache:eng ; ger
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Beschreibung
Zusammenfassung:The vehicle is directed with a steering wheel (3) comprising a steering column (2) with a sensor (4) attached. The sensor (4) is connected to an electrically operated locking system (1,10) and monitors the steering angle and the torsion forces acting on the column (2). The unit (2,3) can only be unlocked when the appropriate signal (20) is transmitted from an object such as a key (22) inserted into the lock (21), authorizing the user to drive the vehicle. An independent claim is given for a method of using the system. Lenkungsverriegelungssystem (1), insbesondere für ein Kraftfahrzeug, mit einer elektromechanischen Lenkungsverriegelung (10) zum Ver- und Entriegeln einer Lenkung, dadurch gekennzeichnet, dass das Lenkungsverriegelungssystem (1) derart ausgestattet ist, dass diesem Ausgangssignale eines an der Lenkung und/oder Lenksäule (2) angeordneten Lenksensors (4) zuführbar sind, wobei der Lenksensor (4) zum Messen eines Lenkwinkels und/oder eines von einem Benutzer auf die Lenkung ausgeübten Torsionsmomentes dient.