Profile rail for a motor vehicle, as protection against side impact collisions, has a W-shaped carrier of a high tensile steel and a closing plate over the hollows of a soft steel
The profile rail (1), for protection at a vehicle against a side impact collision, has an open hollow profile carrier (2), with a W-shaped cross section, with a plate (3) to close the hollow zones. The hollow profile carrier is of a high tensile steel and the closing plate is of a soft steel. The cl...
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Format: | Patent |
Sprache: | eng ; ger |
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Zusammenfassung: | The profile rail (1), for protection at a vehicle against a side impact collision, has an open hollow profile carrier (2), with a W-shaped cross section, with a plate (3) to close the hollow zones. The hollow profile carrier is of a high tensile steel and the closing plate is of a soft steel. The closing plate has longitudinal beading (5) and is bonded to the flanges (4) of the carrier by local welds.
Die Erfindung betrifft eine Profilschiene (1) für den Seitenaufprallschutz von Kraftfahrzeugen, die einen offenen Hohlprofilträger (2) und ein den offenen Querschnitt des Hohlprofilträgers (2) verschließendes Schließblech (3) umfasst, wobei der Hohlprofilträger (2) und das Schließblech (3) aus Werkstoffen unterschiedlicher Festigkeit hergestellt sind. Um das Widerstandsmoment bei geringem Gewicht zu erhöhen, wird vorgeschlagen, dass der offene Hohlprofilträger (2) aus einem hochfesten Stahl und das Schließblech (3) aus einem weichen Stahl hergestellt sind. |
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