Fuel injection pipe for IC engines has frustro-conical connecting section at one end with annular shoulder on side further from outlet, on to which thrust collar fits, shoulder being at angle of more than 90 degrees to pipe

The fuel injection pipe (16) for IC engines has a frustro-conical connecting section (1) at one end. This has an annular shoulder (10) on the side further from the outlet (19), on to which a thrust collar (11) fits. The shoulder is at an angle of more than 90[deg] to the pipe. An independent claim i...

Ausführliche Beschreibung

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Bibliographische Detailangaben
Hauptverfasser: WAGNER, WOLFGANG, WINTER, JUERGEN, PROELL, LEONHARD, YALCIN, HAKAN, ROEDIG, WOLFGANG
Format: Patent
Sprache:eng ; ger
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Beschreibung
Zusammenfassung:The fuel injection pipe (16) for IC engines has a frustro-conical connecting section (1) at one end. This has an annular shoulder (10) on the side further from the outlet (19), on to which a thrust collar (11) fits. The shoulder is at an angle of more than 90[deg] to the pipe. An independent claim is included for a die for forging the pipe. Druckrohr, z. B. als Hochdruckkraftstoffeinspritzrohr, das einen mittels Kaltumformung hergestellten Anschlusskopf (1) am Ende einer Rohrleitung (16) aufweist. Der Anschlusskopf (1) ist kegelstumpfartig und weist eine umlaufende Dichtfläche an seiner Mantelfläche auf, die mittels einer über eine Druckschulter (10) eingeleitete Vorspannkraft an ein Anschlussstück mit entsprechendem Sitz gedrückt wird. Dabei schließt die Außenfläche der Rohrleitung (16) mit einer Fläche der Druckschulter (10) einen Winkel von größer als 90 DEG ein.