Process to recognize deviation of calculated torque value in automotive air conditioning compressor from actual value
An automotive air conditioning system has a coolant compressor (1) driven by engine torque. The amount of torque delivered to the air compressor is calculated and monitored. The monitored value is about the same as the actual value. The vehicle motor (6) and/or gearbox (8) control commands are alter...
Gespeichert in:
Hauptverfasser: | , , , , |
---|---|
Format: | Patent |
Sprache: | eng ; ger |
Schlagworte: | |
Online-Zugang: | Volltext bestellen |
Tags: |
Tag hinzufügen
Keine Tags, Fügen Sie den ersten Tag hinzu!
|
Zusammenfassung: | An automotive air conditioning system has a coolant compressor (1) driven by engine torque. The amount of torque delivered to the air compressor is calculated and monitored. The monitored value is about the same as the actual value. The vehicle motor (6) and/or gearbox (8) control commands are altered, if the calculated torque value is not close to the compressor actual value.
Die Erfindung betrifft ein Verfahren zur Überwachung des von einem Kältemittelverdichter (1) einer Klimaanlage eines Fahrzeugs aufgenommenen Drehmoments, bei dem ein von einem Kältemittelverdichter (1) aufgenommenes Drehmoment berechnet wird, wobei überwacht wird, ob das berechnete Drehmoment ungefähr gleich einem tatsächlichen Drehmoment des Kältemittelverdichters (1) ist, und die Ansteuerung des Motors (6) und/oder des Getriebes (8) des Fahrzeugs verändert wird, wenn das berechnete Drehmoment nicht ungefähr gleich dem tatsächlichen Drehmoment des Kältemittelverdichters (1) ist. Dadurch kann das Fahrzeuggetriebe geschont werden. |
---|