Components e.g. molded tube and motor vehicle body, fastening device, has halves pivotably connected with each other by hinge, where device is designed as clamping device for clamping one component that is fastened to another component
The device (10) has two halves (13, 14) pivotably connected with each other by a hinge, where the device is designed as a clamping device for clamping a component (11) that is fastened to another component (12). Each of the halves has a housing part and a damping unit, where the damping units form-f...
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Hauptverfasser: | , |
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Format: | Patent |
Sprache: | eng ; ger |
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Zusammenfassung: | The device (10) has two halves (13, 14) pivotably connected with each other by a hinge, where the device is designed as a clamping device for clamping a component (11) that is fastened to another component (12). Each of the halves has a housing part and a damping unit, where the damping units form-fittingly clamp the component (11) in the device in an axial direction. An outer contour of the component (11) is adapted to an inner contour of the device, and each of the halves has a lever mechanism with an opening for locking the halves with each other. An independent claim is also included for a wind screen wiper system for a motor vehicle with a fastening device.
Die Erfindung betrifft eine Befestigungseinrichtung (10), um mindestens zwei Bauteile (11, 12) aneinander zu befestigen, insbesondere zur Befestigung einer Scheibenwischanlage an einer Kraftfahrzeugkarosserie. Bisher werden Scheibenwischanlagen an die Karosserie geschraubt oder genietet. Zum Verschrauben oder Vernieten werden jedoch spezielle Werkzeuge und ein relativ hoher Zeitbedarf benötigt. Die Erfindung hat die Aufgabe, die Montage zukünftig schneller und kostengünstiger durchführen zu können. Deshalb ist die Befestigungseinrichtung (10) als eine Einspanneinrichtung zum Einspannen von mindestens einem der Bauteile (11) ausgebildet, die an dem zweiten Bauteil (12) befestigbar ist. |
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