Restraint system for motor vehicle, has retaining elements surrounding belt shaft of safety belt retractor on part of its periphery and including projection extending in to opening of shaft body of retractor

The system has end pre-load device including a safety belt retractor receiving an end of the belt and a tensioning device for a belt shaft of the retractor. A toothed wheel (22) is arranged in an inner side of a shaft body for blocking the shaft after the termination of tensioning movement. The whee...

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Hauptverfasser: LEYFFER, MAREN, SINGER, KLAUS-PETER
Format: Patent
Sprache:eng ; ger
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Beschreibung
Zusammenfassung:The system has end pre-load device including a safety belt retractor receiving an end of the belt and a tensioning device for a belt shaft of the retractor. A toothed wheel (22) is arranged in an inner side of a shaft body for blocking the shaft after the termination of tensioning movement. The wheel is locked with toothing formed at housing side piece. The side piece and the wheel are fastened between retaining elements (23) at the shaft. The retaining elements surround the shaft on a part of its periphery and include a projection extending in to an opening (21) of the shaft body. Ein Rückhaltesystem für ein Kraftfahrzeug mit einem an einen Endbeschlagstraffer angeschlossenen Sicherheitsgurt, bei welchem zur Einrichtung einer Blockierung der als Hohlwelle ausgebildeten Gurtwelle nach Abschluss der Straffbewegung im Inneren des hohlen Wellenkörpers eine Zahnscheibe schwenkbar angeordnet ist, welche durch eine im Wellenumfang ausgebildete Öffnung hindurchtritt und im Blockierfalle mit einer am zugeordneten Gehäuseschenkel des Gurtaufrollergehäuses ausgebildeten Verzahnung verrastet, ist dadurch gekennzeichnet, dass zur axialen Lagesicherung der Gurtwelle (13) gegenüber dem Gurtaufrollergehäuse (11) zwei den Gehäuseschenkel (12) sowie die ausgelenkte Zahnscheibe (22) zwischen sich einschließende Sicherungselemente (23, 27) an der Gurtwelle (13) festlegbar sind, wobei jedes Sicherungselement (23, 27) die Gurtwelle (13) auf wenigstens einem Teil ihres Umfangs umschließt und mit einem radial nach innen einspringenden Ansatz (24) in die dem Zahnscheibendurchtritt dienende Öffnung (21) des Wellenkörpers (20) hineinreicht.