Contact-less electronic angle sensor for use in motor vehicle, has two hall sensors to provide output voltages to switching circuit, which in turn generates activating signal for evaluation circuit

A pair of swiveling magnets (13,14) of opposing polarities and two hall sensors (HS1,HS2) are provided around a code disk (10) about a steering column (11). The hall sensors provide output voltages to a switching circuit (17), which in turn generates activating signal (WS) sent to an evaluation circ...

Ausführliche Beschreibung

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Hauptverfasser: MAIER, OLIVER, SCHIRP, CHRISTIAN, GARNEYER, STEFAN
Format: Patent
Sprache:eng ; ger
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Beschreibung
Zusammenfassung:A pair of swiveling magnets (13,14) of opposing polarities and two hall sensors (HS1,HS2) are provided around a code disk (10) about a steering column (11). The hall sensors provide output voltages to a switching circuit (17), which in turn generates activating signal (WS) sent to an evaluation circuit (18). The magnets are phase opposite from each other at 180 degree angle. An independent claim is also included for a switching circuit. Beschrieben wird ein elektronischer Winkelsensor mit einem Meßbereich größer als 360 DEG für ein Kraftfahrzeug, mit einer Auswerteschaltung, die eine Winkelposition innerhalb einer Umdrehung erfaßt und die einen elektronischen Umdrehungszähler aufweist, wobei die Auswerteschaltung einen Ruhezustand mit verringerter Stromaufnahme einnehmen kann, wobei eine Schalteinrichtung an mindestens zwei Winkelpositionen ein Wecksignal erzeugt, welches die Auswerteschaltung aus dem Ruhezustand in einen Normalbetriebszustand überführt, wobei zwei drehbar angeordnete Magnete vorgesehen sind, die mit entgegengesetzter Polarität an Hallsensoren vorbeigeführt werden, und wobei eine mit der Ausgangsspannung der Hallsensoren beaufschlagte Schaltungsanordnung das Wecksignal generiert.