Vehicle navigation system, has decision devices for deciding that approach road exhibits road tracks on selected crossing, and device for executing process for clear guidance concerning crossing based on decision of decision devices
The system has a selection device for selection of a crossing on a navigation route to a destination, and decision devices for deciding that an approach road exhibits a number of road tracks on the selected crossing, which fulfills certain conditions. An execution device executes a process for a cle...
Gespeichert in:
Hauptverfasser: | , |
---|---|
Format: | Patent |
Sprache: | eng ; ger |
Schlagworte: | |
Online-Zugang: | Volltext bestellen |
Tags: |
Tag hinzufügen
Keine Tags, Fügen Sie den ersten Tag hinzu!
|
Zusammenfassung: | The system has a selection device for selection of a crossing on a navigation route to a destination, and decision devices for deciding that an approach road exhibits a number of road tracks on the selected crossing, which fulfills certain conditions. An execution device executes a process for a clear guidance concerning the selected crossing based on decision of the decision devices. The conditions include the road tracks exhibiting similarity to each other in their travel directions of the selected conditions, the road tracks are connected with different roads by the selected crossing, one of the road track is an exit road, which turns of the selected crossing along the navigation route. Independent claims are also included for the following: (A) a method for routing guidance (B) a computer program product with a computer readable medium for routing guidance.
Ein Fahrzeugnavigationssystem (1) wählt aufeinander folgend eine der Nicht-Führungskreuzungen entlang der Navigationsroute zu dem Zielort (110, 120) und entscheidet, ob es LXD-Daten gibt, die zulässige Richtungen zum Verlassen der Kreuzung nach einem Auffahren auf die Kreuzung von jeder Fahrspur der Zufahrtsstraße anzeigen (130). Sind LXD-Daten vorhanden, bestimmt das Fahrzeugnavigationssystem 1 dann, wenn es eine Mehrzahl von A-Zufahrtsspuren gibt, die es ermöglichen, die Kreuzung in annähernd die gleiche Richtung zu verlassen, in die auch die Ausfahrtsstraße führt (140), und wenn es eine Mehrzahl von Straßen gibt, entlang denen wenigstens eine dieser A-Zufahrtspuren die Kreuzung verlassen darf (150), die gewählte Kreuzung als eine Fahrspurführungskreuzung und führt den Prozess für die Fahrspurführung an der Kreuzung aus (180). |
---|